Shaping up!

Igår var en bra dag. Jag vaknade, eller väcktes av mamma för första gången på väldans länge, gick ner och gjorde tillsammans med min kära mor och lillebror frukost påsäng åt min kära far. Sedan sjöng vi en vacker truddelutt, eller ja det ska jag inte ta äran för...de va nog mamma som sjöng) och "överraskade" en väntande Kjell med presenter och blommor. Lilla pappa har blivit ett år äldre!

Sedan gick jag och släppte ut vårt lilla monster till hund som fick följa med och släppa ut våra små frustande liv i stallet, och efter utfodring och muckning gick jag in igen. Sedan pluggade jag i några timmar, och tro det eller ej, självdisciplinen har gjort några små korta återbesök denna vecka och jag har faktiskt fått en del gjort på min uppgift. Efter några dagars "hårt slit" (vilket i praktiken innebär ca 3 timmars pluggande om dagen) börjar jag att se ljuset i tunneln. Bara lite kvar nu...vilket innebär att jag sedan är ledig fram tills nästa kursstart den 7 appril eller nåt...vilket inte rimmar helt fel med tanke på den stundande flytten!

På kvällen blev det "kalas" och vi åt lite köttfärspaj och sallad å sånt...å Tårta till efterrätt! Så nhu är jag nöjd någon dag...
Sedan avslutades kvällen med ett efterlängtat avsnitt Greys och därmed kunde en nöjd Linnea gå till sängs igår!

Idag har jag suttit och pluggat en stund och ska snart, pliktrogen som jag blivit, återgå till mina studier! =P Bara en lite paus först...man ska ju inte jobba ihjäl sig!!! =) 


Kommentarer
Postat av: Isabell

Vad duktig du är! Hos mig är det tvärtom, självdisciplinen ligger i botten. Jag gör allt jag inte ska göra, åker till Valbo, städar, hälsar på kompisar, lyssnar på ljudbok, pillar mig i naveln :=).... Ja, allt utom plugga. Så inte vet jag hur det här ska sluta. Kram på dig ialla fall.

2010-03-19 @ 20:27:56
Postat av: Linnea

Det vänder nog ska du se..det har varit så för mnig flera veckor också...men ibland får man små snille-blixtar! =P Hoppas på en sån för dig också!!!

=) Kram

2010-03-22 @ 10:33:58
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0