Jahapp, så var de dags...Sommarlov! =P

Kanske vore på sin plats att uppdatera...

Sommarlovet har gjort sin debut, just idag faktiskt, å de är alldeles underbart att inte ha någon envis tenta fastklistrad i huvet eller en massa böcker att läsa eller något annat kul! Men jag kan ändå inte låta bli att fundera över den ständigt under sommarlov uppkommande frågan: Jaha, va ska jag göra idagdå? =) Men det kanske är det som är charmen, att man liksom inte har något speciellt att göra!

Annars har jag gått mina introduktionsdagar inför sommarens arbete. Fem dagar har det blivit inom Ovanåkers kommuns Öppebvård som hör till Individ- och familjeomsorgen på Socialtjänsten. Vardagsstödjare är min titel, vilket än så länge verkar vara ett spännande och givande jobb. Tror att det kommer att vara alldeles utmärkt!!!

Så jag har avslutat mina andra sysselsättningar inför sommaren...Jag har avslutat terminens vattengympa för längesen, å även Dramagruppen i Viksjöfors har haft sin avslutning. En Cirkusföreställning kallad "Ciskus Musikör" med vilda tigrar, travande hästar, världens starkaste män, ormar, apor å massa mer var vad vi bjöd på, å ja måste säga det att det fantastiskt roligt att vara med! 
Så nu satsar jag på att hinna vara ledig en del då jag bara jobbar ca 50% i sommar, innan min sista termin som socionomstuderande drar igång till hösten...AAAAH!!


Annars måste jag säga att tiden flyter på rätt bra och inget sådär jättespeciellt händer utan allt har sin lugna mak...

Mammas häst blev dock plötsligt väldigt sjuk i förrgår och vi fick tilkalla veterinär. KOLIK...Inte så trevligt när man vet hur allvarligt det brukar kunna bli. Speciellt inte när våra hästar inte driekt är purunga, och kanske inte klarar sjukdomar på samma sätt som de skulle gjort om de var unga längre. Nervös och rädd blir man måste jag säga. Och medveten om att saker och ting kan förändras och hända runt omkring en väldigt snabbt! Otäckt!
Men nu verkar han må betydligt bättre och vi håller tummarna. 
Min lilla "Krona" fick sig en liten tandvård när veterinären ändå var där, vilket kanske inte var det trevligaste vi upplevt tillsammans, men den snälle veterinären gav honom tapperhetsmedalj då han skötte sig alldeles exemplariskt, som vanligt... vilket är rätt så imponerande med tanke på att han hade en stor metallgrej och en okänd människas arm i munnen med en rasp stor som ja vet inte vad..Men hur som helst...nog om det...De mår bra nu i alla fall!

Annars tänkte jag att det kanske vore dags att visa lite bilder på lägenheten också, å som vanligt när jag ska ta kort tar batterierna slut fortare än kvickt. Men någon hann jag ta...=)



Här är vår hall....lite stökig för tillfället kanske...=P



Vardagsrummet, i motljus så man inte ser nåt, perfekt...



Å slutligen en del av köket...mer än så hann jag inte innnan kameran la av! =P

Jag kanske fär för mig att ladda upp fler bilder nån dag när kameran vill, men annars får ni helt enkelt pallra er hit!!! =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fint ni har det =)



Vad skönt med sommarlov. Nu är det bara att vänta in lite varmare väder!

2010-06-17 @ 10:17:43
Postat av: Linnea

Tackar!

Ja men precis...Ja njuter av sommarlovet trots att regner sipprar här på Hmevägen, men visst vore de skönt med lite sol igen! =)

Kram

2010-06-18 @ 08:40:12
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: MalinKalin

Fan vad fint :)

2010-07-05 @ 18:37:44
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: Åsa Josefsson

Va skönt att Folke mår bra igen. Hälsa mamma och pappa från mig:)

2010-07-05 @ 18:45:17
Postat av: Linnea

Tackar Malin! =P

Ja Åsa, jag är så glad att han piggnade på, så nu är han som vanligt igen! =) Så skönt! Det ska jag göra!

2010-07-14 @ 08:26:07
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0