"Vilken underbar dag det är...Vilken underbar dag"

Att ligga vid stranden och bara njuta, bada och plaska och bara ha det bra...ja det är väl inte direkt vad man tänker sig att man ska göra vid Homnatjärn!?! Men det är precis vad jag gjorde igår!
Jag och min lille kompis Julia åkte dit igår på förmiddagen å myste några timmar.

Hon hade med sig en liten, vid första anblicken, trevlig boll... som visade sig vara en odoppad Linneas värsta mardröm!!! Man fyller den nämligen med vatten och tävlar om att få den att plaska ner den andre, å jag var ett tacksamt offer! =P

Även kvällen spenderades otroligt nog vid Homnatjärn. Jag, pappa och lille farmor tog metspöna och ekan och gav oss ut på ett litet fiskeäventyr! Trots lite otur med vädret då det blev lite mulet å blåste så blev det rätt lyckat!Farmor drog den första fisken, å sedan var vi igång. Jag å farmor drog i stort sett alla, medan pappa mest  drog botten-napp i form av vass! Det visade ju klart vilka som var de rutinerade!!! Haha =)

I vilket fall blev det i alla fall några rökta aborrar hos farmor å farfar senare på kvällen. Trevligt!!!




"Splasch-bollen" Och jag som i panik försöker försvara mig från Julias attack!


Farmors första fångst!


Min fångst 


Å pappas! =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0