Vemodigt avsked

Ja idag har jag brutit ett mångårigt förhållande...Idag har mina små älskade fåglar flyttat hemifrån!
Flytten till lägenheten innebär att jag inte längre kan ha dem kvar och jag förstår ju att mamma och pappa inte är överförtjust i att ha dem kvar heller.

Men det är sjukt vad konstigt det känns att de är borta nu.. Jag har haft dem sedan jag var ungefär 10 år gammal och jag måste erkänna att det är med sorg i hjärtat jag lämnade över dem. Inte för att jag längre spenderade så mycket tid med dem, men om man räknar på hur länge jag haft dem så är det x antal timmar som jag bara suttit och stirrat på dem och fachinerats över dem och x antl timmar jag egentligen ägnat åt dem...

De kommer att bli saknade helt enkelt! Men jag får mitt uppi allt vemod tänka att de säkert får det bra hos sin nya familj...även om jag gärna hade haft dem kvar... 

   

Det vackra nymfparakit-paret!



Lillgrabben...



Och tösabiten!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Nu fick jag en tår i ögat...men dom får det säkert bra i sitt nya hem! Men det är alltid jobbigt att skiljas. Kram från din snart föredetta granne

2010-02-25 @ 23:54:50
Postat av: Anonym

Nu fick jag en tår i ögat...men dom får det säkert bra i sitt nya hem! Men det är alltid jobbigt att skiljas. Kram från din snart föredetta granne

2010-02-25 @ 23:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0