Från Gammelhomna till Mumbai

Ja, det närmar sig som sagt med stormsteg. Snart bara två veckor kvar (å ja har fortfarande inte fattat det).
Fick veta idag att vi tydligen ska bo på TiSS (Tata Institute of Social Science) campus...i ett rum med tre andra utbytesstudenter! Lät inte så lockande...framförallt inte när vi önskat att få bo i lägenhet bara jag och Katarina, och inte på campus. Men våra önskemål struntar de tydligen i...
Vi fick inte som vi ville med själva praktikplatsen heller så jag börjar bli van och börjar inse att det inte är så stor idé att komma med önskemål!

Man får inte allt man vill här i världen...så är det bara!

Sitter och funderar på vad man ska packa...det börjar bli dags att tänka lite nu, för ovanlighetetns skull... Men vad tar ma med sig på en tre månaders resa? Johanna å Adina, det är här ni får komma med tips...även om era resor inte varit precis som den ja har framför mig men ändå! kläder är det ju bara onödigt att ta med..eller ja, ja tänker ju inte åka naken å ja kanske vill byta om nån gång, men annars köper man ju allt där. Det blir nog mest en massa teknmiska prylar som sliner ner...typ datorn, kameran, videokameran å sånt, å en massa jä**a laddare å kablar å skit...hm..min resväska kommer nog att bli full ändå!

Nej... ja orkar inte tänka på det mer. Får hitta på något annat kul (istället för att plugga som det är meningen att jag ska göra just nu) Får tänka på Adinas å min fina stund i skogen igår istället eller på filmen Sweet Home Alabama som ja å mamma tittade på igår kväll. Det måste vara en av mina absoluta favorit filmer... den e så skön! Vet inte varför men ja älskar den. Hmm....känner att  ja börjar tappa fokus här igen! Kanske måste återgå till mina utvärderingar trots att jag inte känner så värst mycket för det...

Ja får ta mig i kragen helt enkelt!



Tycker den här bilden illustrerar bra hur jag känner mig just nu!


Ja tycker att den här bilden beskriver hur jag känner mig just nu!


Kommentarer
Postat av: Johanna

vad spännande att det närmar sig! :D Vad roligt att jag hinner träffa dig innan du åker också!

2009-09-09 @ 19:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0