5:e dagen - Chaupathi beach

Idag var min första dag på praktiken, eller jobbet. Jag och Michelle, den andra utbytesstudenten på organisationen, tog tåget, andra klass hör och häpna, och överklevde! Det var ungefär som på film...svårt att förklara, men det viktigaste är att jag varken dog eller blev skadad. Och till rätt ställe kom jag också, även olm Michelle har valt den ganska komplicerade metoden, då vi byter tåg på två ställen!

 

I alla fall...första dagen. Jag får inte berätta så mycket om vad som händer där och jag får inte heller fotografera, om ja inte frågar om lov först. Men vad som hände när vi först kom dit (efter att ha suttit 45 min vid havet och fördröjt tiden-underbart) var att några män var där och skulle göra malariatest på alla barn vilket gick till som följer: Någon tog en nål och stack ett hål i barnets finger och en annan tog lite blod på en glasbit... något barnen inte tyckte så mycket om  - vilket för mig är helt förståeligt!

 

Sedan fick jag möta barnen och jag satt där och kunde inte riktigt hitta mnib plats. De betsämde sig för att visa oss ”fiskebyn”, vilket är en liten ”by” mitt ute på stranden som består av 50 små tält med ca 6-7 personer i varje. Svårt att förstå att de verkligen bor där och livnär sig på fiske och att sälja kalla drycker, och ge barnen karusell-turer. Jag och Michelle, vita som vi båda är, blev snabbt attraktioner  och folk kom faktiskt ”springande” på stranden för att få ta kort med oss. Kändes helt bisarrt om ni frågar...men de har ju aldrig sett vita ”på riktigt” så de trodde nog att vi var skådespelerskor eller nåt sånt!

 

Tillbaka på centret fick jag hjälpa till med att undervisa barnen, eller i detta fall två tonåringar, i engelska. Tur att man kan fylla någon funktion.

 

Ikväll kommer jag nog att somna så fort jag lägger huvudet på kudden... alla nya intryck gör att hjärnan går på fullvarv hela tiden (det trodde ni inte att min kunde va?!?) haha.

I morgon var det meningen att jas skulle tillbaka till centret men eftersom jag var tvungen att gå till ISO-kontoret och hämta min indiska mobiltelefon
 så kan jag inte åka dit. Istället ska jag Kajsa och Victoria åka till Colaba, det brittiska turistområdet i södra Mumbai. 
Jag måste komma ihåg att ta med mig mer vatten än jag hade idag bara, eftersom jag nästan hade en liten svimmningsincident på stranden i hettan idag, vad förvaånade ni är va?!? Hur som helst köpte jag vatten på stranden, självklart i flaska, men det känns ändå bättre att ta med eget!

 

I övrigt mår jag bra, har inte, peppar peppar, blivit sjuk än...förutom förkylningen. Så allt är relativt bra!

 

Fortfarande inga fler bilder...Tyvärr! Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Mia och Roddis

oj vilken dag =)

det verkar vara jättespännande=)

duktig du är att skriva, jätte kul att läsa=) jag kommer följa dej ända tills du komer hem =)



kraaam

2009-09-30 @ 19:14:46
Postat av: mamma

Gott att höra att du reder dej !! Det blir nog bra när du kommer in dej och du får en uppgift. Var rädd om dej bara. Apropå värmen, så börjar den avta här i sverige. Jag hade vantar på mej när jag var ut och cyklade med Trogen i kväll !!?

Många kramar till dej :)

2009-09-30 @ 19:33:11
Postat av: Linnea

Åh va roligt att ni läser det jag skriver...=)

Känns som man behöver skriva av sig lite...mycket som händer hela tiden liksom! Mia: Hälsa Roddan tack för kommentaren =) Kul att du "följer mig på resan" ska bli så kul att komma hem och kunna berätta allt på riktigt sen! Åh mamma: va bra att du är ute och rör på min lilla prins, eller mitt monster kanske är mer passande =) apropå värmen så vet jag inte om ja kan föreställa mig hur de är att behöva ha vantar på sig nu...här är det 29 grader varmt nu på morgonen när vi vaknade! =)såg att mia hade hjälpt er med skype, ni var online nu in morse, bra...det tar sig!

Älskar er!!! puss puss

2009-10-01 @ 05:53:55
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0