4:e dagen - Lite fördröjning...

Eftersom bloggsidan är seg på kvällara får niu gårdagen idag i stället!

Idag har vi träffat vår ”kontaktperson” Soumya för första gången. Vi var till internationella-student-kontoret på campus  och fick lite information om praktiken och om hur man fixar en indisk mobiltelefon med mera. Sedan var vi på ett första besök på min praktikplats. Kajsa följde också med, även om det inte är där hon ska vara. Soumya följde med oss idag och visade oss hur tågsystemet fungerar. Vi blev lite chockerade över folkmängden på tågstationen. Men eftersom de som reser med första klass inte behöver köa fick vi gå och ställa oss längst fram. Man slutar aldrig förvånas över deras konstiga regler. Som en rik snorunge känner man sig...men men är det en regel så är det!

 

Organisationen jag kommer att vara på heter ”Salam Balak Trust”, som ja nog nämnt tidigare, och ska tydligen vara en världskänd organisation. De tar hand om gatubarn på olika sätt sm jag fattat – dels genpm mat och omvårdnad och dels genom att utbilda dem. Min roll vet jag inte ännu...

 

En annan utbytesstudens från USA ska vara på samma organisation och samma center som jag, åtminstone de första dagarna. Hon har varit här i kanske en månad så hon får ta hand om mig. I morgon ska jag följa med henne och då ska vi resa med andra klass... ja måste erkänna att ja gruvar mig en aning eftersom ja såg hur det funkar idag...hoppas ja kommer med, inte blir avknuffad med..och kommer av på rätt ställe.

 

Apropå mobilen så kommer jag att skaffa en, samt ett indiskt nummer, vilket (så långt ja fattat) kommer att innebära att ja kan ringa hem och ni till mig, å inte så farligt dyrt heller som ja fattade...det kunde dock ta ett tag att få dem... får väl se hur det blir med det!

 

Annars har det inte hänt så mycket idag. Vi var till köpcentert igen efter att vi kom hem och köpte ytterligare en indisk kurta (samma slags plagg som  ja visade bild på tidigare) eftersom jag tydligen måste ha en viss sorts plagg på jobbet. Ja, åsså träffade vi vår andra rumskamrat i morse, svenskan som jag nämnde (tror ja) vilket också verkar vara en jättetrevlig tjej...Roligt!

 

Ikväll ska jag sova tidigt. Det har varit en hektisk dag och jag känner att värmen och min egen förkylning och feber tar på krafterna. Förutom det känns allt ganska bra just nu. Saknar alla där hemma bara...men det hade jag ju räknat med att göra – desto skönare blir det väl att träffa er sedan!  =)

 

Jag har inte knäppt några mer bilder..så idag får ni vara utan! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0