2:a dagen - Baksmälla...

Ja idag vaknade jag med en ganska otrevlig känsla i kroppen. Det enda jag kan jämföra det med är en rejäl baksmälla! Jag känner mig trött, hängig, lite förkyld och framförallt lite aptitlös eller smått illamående (ja tror inte att det beror på något jag ätit utan snarare värmen)  Jet-lagen har gjort sig påmind inatt... den och det faktum att jag hittade den första tusenfotingen på rummet, krälandes över golvet i mörkret, (tack Adina för ditt stöd) har gjort att jag bara sovit ett få antal timmar... Tusenfotingens sista stund var kommen, men det innebär ju inte att det inte finns fler...(ytterligare en kom på besök i morse) så nu vet jag inte riktigt hur ja ska kunna sova i fortsättningen.

Idag har vi mest tagit det lungt, strosat runt på campus-området och knäppt lite bilder och "orienterat" oss lite. Vi vågade även ta oss en bit utanför campus-grindarna, ut i storstan...men det blev kortvarigt, dels på grund av värmen, spm gör det näst intill omöjligt att promenera längre sträckor, och dels för att vi inte riktigt vågar "ge oss iväg" för långt själva ännu.

Vad gäller praktiken verkar den inte börja förrän på tisdag eller nåt. Det ska tydligen vara någon nationell högtid här i morgon, vilket gör att man inte jobbar (?) Men på tisdag verkar det som att en tjej ska följa med mig till andra sidan stan där jag ska vara på organisationen Salam Balak Trust, vilket innebär att jag måste ta ett av de ökända tågen dit! De förväntar sig tydligen att jag ska klara det själv framöver så det är nog bara att bita ihop!
I morgon kanske vi vågar ta en riksha och åka till "köpcentret" vi var till igår...sakta men säkert går det framåt!

Här Adina har du en bild på en av våra små kompisar, NÖJD? (Inte så bra bild - ja vågade inte gå så nära!)

 


Här är det "Hostel" som vi bor i

 Å så här ser det ut på campus-området


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad härligt det ser ut där! (förutom tusenfotingen) Här är det bara kallt och blåsigt. Inte roligt alls. Vad roligt det är när du uppdaterar bloggen :D

2009-09-27 @ 22:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0