9:e dagen - Singing in the rain...

Idag är en sån dag då man helst hade velat krypa upp i soffan med pojkvännen och myst med en bra film och en påse chips...eller två! Men icke då, ja har varken tillgång till pojkvännen, en bra film eller en påse chips...(eller det sista var nästan en lögn för ja har ju ett rör Pringles, smakar dock inte som hemma...)

Regnet öser ner idag. Det har det gjort ändå sedan vi kom hem igår kväll och man blir lite rastlös av att tillbringa en hel dag inomhus, på ett rum. Hade man haft tv kanske det hade vart annat, då hade man kunnat fördriva tiden likosm, men nu sitter man här med ett segt internet som gör att det inte ens går att titta på film på nätet....synd!

Men de hade ju kunnat vara värre... det kan det ju alltid.

vi hade i alla fall tänkt att vi skulle prova på Yoga idag, passande dag för lite inomhusaktivitet...men till vår besvikelse upptäckte vi att både, det något spartanska, gymmet och Yoga lektionerna inte är öppna på söndagar, så där sprack det... sitter och tröstäter mina fejk-Pringles-chips och tycker synd om mig själv i stället. Känner att jag definitivt skulle behöva röra på mig, et riktigt styrkepass skulle sitta fint, men går ja ut flyter jag nog bort å ligga på ett kallt, skitigt stengolv och träna känns inte heller speciellt lockande...Tur att de har Yogalektioner i morgon bitti igen så jag kommer igång lite, känner att ja redan börjar känna mig förslappad och orkeslös.

Nu börjar det mörkna – extra tidigt idag på grund av regnet... Hoppas på att vi får något annat att sysselsätta oss med till i morgon...det är meningen att vi ska ha seminarier osv varje måndag vilket känns roligt, men stämmer mina första intryck av hur saker och ting är organiserade här så misstänker jag att vi nog blir lediga i morgon också!

Vilket positivt inlägg jag känner att det här blev... =) Men man känner sig så instängd (kansk ehar de galler-försedda fänstren något med det att göra) när man suttit inne hela dan å vädret ser inte direkt ut att bli bättre! Men ja får väl gå ut å dansa lite i regneteller nåt så blir det nog bättre! Kanske man kan göra ler-änglar?!? =)


Utsikten från vårt fönster, de ap-säkra gallren...=)


Det är ganska vackert här utanför i alla fall, trots regnet!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu vet jag vad du glömde packa med dej..!!

Handarbete.!? :)

2009-10-04 @ 17:32:44
Postat av: hanna

hej linnea!

jag har varit på rättviksmarknad med mamma och marja i går. jag åkte en karusell och fick godisrem av marja.Bäst av allt var att jag fick köpa en bebis ponny som pratar och tuttar med nappen i munnen,för morfars present pengar.vi ses på julen, jag längtas efter dej.



kramar från Hanna

2009-10-04 @ 19:31:23
Postat av: Linnea

Ja mamma, ja har insett det =)Ja skulle ha hunnit sticka mig en hel uppsättning kläder såsom vädret är här!!! =)

Nejmen Hanna, va roligt att du tittat förbi! Åh va roligt med Rättviksmarknaden, nästa gång kanske jag också kan fälja med! Å ja vet ju att du tycke rom både karuseller och godis! En ponny till fick du också, du måste ha en fin liten samling nu va?!? =) Ja längtar till att träffa dig också, å när ja kommer hem har ja ju tomten med mig! =) Kram på er!

2009-10-05 @ 06:11:46
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0