7:e dagen - Shopping i Vashi

Idag är det Mahatma Ghandis fördelsedag, vilket innebär ännu en nationell högtid... därför har vi inte varit på praktiken idag heller... Vi tog därför en liten sovmorgon och planerade inget säskilt. Victoria och Shara kom och frågade oss om vi ville följa med dem till köpcentret ”In orbiti” i Vashi, som är en stadsdel lite österut från Chembur. Så vi följde med... Ni ka inte ana hur skönt det var att komma in i ett stort köpcenter med aircondition och ”vanliga” affärer.

Så vi tillbringade hela dagen där i stort sett, bara strosade runt och handlade lite kläder, åt lite thai-mat (vilket efter ett missförstånd visade sig vara friterade nudlar (!) och soppa och inte nudelwok som vi trodde. Såg minst sagt annorlunda ut, och smakade lika spännande måste jag säga... Vi avslutade med en glass – Mmmm...va gott det var! (föutom den konstiga soppan med friterade nudlar i)...

Så efter att vi strosat klart och skulle ge oss av till tågstationen upptäckte vi att det plötsligt blev väldigt mörkt därinne (inte bara på grund av de ständigt återkommande strömavbrotten) och hur det började ”dåna” och då menar jag högt.... Det visade sig att vi skulle få ett litet smakprov på monsunen – som tydligen inte slutat än! När vi tittade uppåt upptäckte vi att det faktiskt gick vågor på taket...något jag aldrig sett tidigare. Så ni kan ju ana att vi blev lite bläöta näsr vi sprang till stationen sedan... Men det var spännande! =) Blixtarna här (det åskar nämligen i slutet at monsunperioden) är inte heller av vanlig proportion – allt är liksom lite extremare på nåt sätt! Men det blev i alla fall ganska svalt av regnet, så något positivt förde det med sig... det är ju bara 31 grader varmt ute nu! =) Så – där har ni min dag... har just kommit hem och det blir nog en lugn kväll hoppas jag...kanske en film på youtube eller nåt! =) Hoppas ni har det bra där hemma!

Här är lite bilder igen.
Jag (vacker bild), Victoria ch Shara under matrasten...=)


Den väldigt speciella maten!


Jag & Victoria under glasspausen...=)


Kajsa & Victoria


Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej! Härligt att läsa om dina äventyr, Kollar bloggen varje kväll med spänning!Du verka ha det bra iaf men jag inser att jag skulle inte ha överlevt en dag där. Saknar dig redan, behöver nån att diskutera den skriftliga uppgiften med =)! Kram

2009-10-02 @ 18:04:49
Postat av: Linnea

Åh va härligt att höra ifrån dig...roligt att höra att du uppskattar mina uppdateringar! =) Ja saknar dig också...man har så många frågetecken i huvet hela tiden, å vem ska räta ut dem nu, när inte du är här? Du får skaffa "skype" på datorn, så kan vi prata gratis - å diskutera uppgifterna! =) Hoppas allt e bra! Kramar

2009-10-02 @ 18:10:44
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: Adina

Linnea! Nu är jag hemma i byn och har tillgång till dator så jag kan äntligen läsa om vad du har för dig :D och det är ju som att läsa en novell! Du är så duktig med uppdateringarna! Stolt jag blir!

2009-10-02 @ 22:01:03
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/
Postat av: E

Hälsa den rödhåriga!

2009-10-03 @ 20:21:21
Postat av: Linnea

Hörrödudu E: Nu e de du som håller fingrarna i styr...Lugna sig!!! =)

2009-10-04 @ 14:04:32
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: E

Mäh!

2009-10-04 @ 14:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0