35:e dagen - Crawford market och Fredagsmys

Japp, ännu en vecka på praktiken avklarad...känns skönt! Men jag trivs mer och mer med människorna, både barnen och personalen, så även om det inte finns så mycket att göra hela tiden så trivs jag – å det är ju bra! =)

Idag kom två av flickorna in på kontoret där jag och en av volontärerna satt och sa att de gillar mig. Bara sådär! Och anledningen var att : jag klär mig bra, har fint hår och alltid ler! =) Trevligt med komplimanger! Så jag sa att jag gillar dem också, vilket jag verkligen gör, å då blev de fnittriga och tackade... =)

 

Efter jobbet idag tog en av de andra volontärerna med mig ut på marknaden nere vid "Central station" eller "Crawford Market" som den kallas. Där kan man köpa allt i från frukt och grönsaker till kläder eller varför inte några djur. Japp allt finns där. Men det var "Amla-juice" som vi letade efter...vilket är juice gjord på frukter som påminner om stora krusbär och som ska vara bra mot huvudvärk och förkylningar! Låter ju finemang tycker jag! =) Så nu vet jag vad det är jag är ute efter så jag kan köpa det senare!

 

Ikväll har vi bara tagit det lugnt. Vi var till matsalen och åt sedan gick vi tillbaka till rummet, satte oss i min säng och satte igång ett avsnitt av "Greys Anatomy" med en påse popcorn i knät! Mysigt! =) Man behöver sådana kvällar, bara för att koppla av! Man orkar liksom inte göra något på fredagskvällarna, för man är helt slut efter en praktikvecka! Otroligt men sant...Man stupar faktiskt i säng på kvällarna! Så nu är det natti natti som gäller...bara jag har tagit kol på alla malariamyggor som surrar runt på rummet! Hmm...Ja måtte smaka väldigt gott! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0