33:e dagen - "Rissel rassel"

Jaa idag har jag varit på praktiken igen. Men jag har inte märkt böcker som det var meningen att jag skulle göra idag, utan det ska jag göra i morgon i stället. Istället har jag tittat på när barnen övar inför sina uppträdanden igen. Den 14 november har SBT ett jubileum för att det var 20 år sedan organisationen startade. Så då är sponsorerna inbjudna och barnen ska spela upp ett drama, sjunga och dansa med mera – och jag ska självklart vara där och titta! Ska bli kul att se ”slutproduktionen” när jag har varit med och tittat så mycket. 

 

I morgon börjar barnen skolan igen efter deras ”Diwali-lov”, så då får jag se hur det är på centret medan barnen inte är där. Antar att det kommer att vara väldigt tyst och tomt, men några av barnen är nog kvar har jag för mig. Så då kanske jag kan hjälpa dem med något i stället.

 

I dag klarade jag av att stanna hela dagen, trots att jag fortfarande inte är bra. Halsen och bröstet värker, jag är hostig och det ”rosslar” och har sig när ja andas ibland…mysigt! =) Men tydligen är det inte bara jag som är sjuk. Alla på jobbet är mer eller mindre förkylda – och det hör tydligen till årstiden och är inte på grund av att jag smittat dem som tur är! =) Jag hoppas dock att jag tar igen mig riktigt snart och att jag slipper att det tar om – vilket är ganska troligt! Suck… Vill kunna göra saker igen, hitta på något i helgen och kanske orka med att träna lite i gymmet snart igen…hoppas på lite efterlängtad energi!

Jag upptäkte att en av bilderna i ett tidigare inlägg, under Diwalifirandet, försvann...så här kommer den nu istället, i brist på annat! =) Vackert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0