32:a dagen - Skynda långsamt...

Idag har jag gjort ett försök att vara på praktiken. Jag pratade med min handledare igår kväll som berättade att besöket till centret i Kalyan var inställt. Å det var ju tråkigt, för jag vill åka dit, men det var tur i oturen för vi ska troligen åka dit nästa vecka istället –vilket var ännu bättre för då kanske jag kan få ut mer av det om jag mår bättre.

 

Så idag bestämde jag mig för att, trots att jag inte kände mig det minsta motiverad i morse eftersom jag inte är helt frisk än, att prova åka till jobbet. Pratade med chefen och berättade att jag inte var så pigg så att jag kanske kunde få vara där några timmar i alla fall och åka hem tidigare. Så det gjorde jag. Var där mellan ca 10 och 15, vilket tydligen var tillräckligt för att jag skulle bli utmattad. Så nu sitter jag ”hemma” på sängen och tar det lugnt igen. Känns ju inge roligt att missa praktikdagar men det kanske var en dag för tidigt att börja jobba igen misstänker jag. Hoppas att jag hinner återhämta mig igen tills i morgon så jag kan göra ett nytt försök då! Då skulle jag tydligen få hjälpa en av volontärerna, som jag tycker jättemycket om, att sortera böcker och märka upp dem som hon börjat med, precis som vi gjorde på det andra centret för någon vecka sedan! Så jag vill dit i morgon så att jag kan bidra med något... för idag har jag mest suttit och iakttagit barnen och det de gör – vilket är intressant, men jag vill kunna bidra mer!

 

Idag har vi, jag & Kajsa, även bestämt oss för att följa med på en liten resa som de ansvariga för oss utbytesstudenter har ordnat för oss. Vi kommer att åka den 10:e november och komma tillbaka den 13:e och vi ska tydligen besöka en skola, en by, ett tempel och två organisationer ute på landsbygden om jag har fattat det rätt. Låter intressant och det ska bli roligt att få komma en bort från Mumbai ett tag. Lantmänniskan i mig skriker efter natur och frisk luft – så det hoppas jag på!!! =)    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0