31:a dagen - Govandi-station och "Pink Lady"

Ytterligare en vilodag i lägenheten har avklarats. Jag känner mig något bättre idag, men känner fortfarande att jag inte orkar så mycket än...Dagarna blir därmed ganska innehållsfattiga! Eftersom vi inte hade något planerat idag, trots att det är måndag och skoldag...har vi haft ytterligare en ledig dag!

 

Jag och Kajsa åkte dock till tågstationen i Govandi idag för att fixa månadskort med tåget. Vi har nämligen tröttnat på att st å och stämpla kuponger varje gång man ska pka, dels för att det tar tid och är tråkigt och dels för att stämpelmaskinernas ibland strejkar och det det blir rätt krångligt. Så nu har jag löst ett tremånaders kort, även om jag bara har två månader kvar här... för då slipper jag lösa ett nytt månadskort efter en månad och ja ni fattar... Minsta möjliga krångel med andra ord! Vi tänkte att det är ändå ingen summa att bråka om då då är detta det lämpligaste alternativet. Jag betalade 440 Rupees för mitt kort, som jag kan åka på dagligen med alla tåg till Mumbais tre huvud-stationer och hem... vilket innebär att jag betalade ca 60-70 svenska kronor för att ta mig till och från jobbet, samt åka hur mycket jag vill på fritiden, (mellan dessa stationer) under resten av min tid i Mumbai! Och jämför man det med de 950 kr jag betalar för ett månadskort, som ungdom/student hos X-trafik, så inser man att det är ganska billigt här... Det kan ha att göra med att man här riskerar att få hänga på utsidan av tåget kanske =)

 

På stationen i Govandi bor förövrigt en av de ynkligaste hundar jag någonsin sett. En tanig och skabbig liten tik som jag ser varje dag jag går till jobbet. Helt utan päls är hon stackarn och huden skiner liksom igenom. Helt rosa är hon den lilla damen. Lilla vän, vad gärna man skulle vilja hjälpa henne. Mumbai är ingen trevlig stad för djur...(egentligen inte människor heller men de väljer ju i alla fall själva!) Men det är inget jag kan göra åt tyvärr!

 

Vi har även tagit en tripp till affären för att inhandla frukost/matsäck för de närmsta dagarna... så jag har varit utanför lägenheten idag, men sedan fick det räcka! =) Nu har jag tagit en dusch, tvättat alla äckliga sängkläder, känns inte så fräscht när man varit sjuk, och tagit det lugnt igen...

 

I morgon är det meningen att jag ska få följa med de båda cheferna för Salaam Balaak-centren till organisationens tredje center, i Kalyan, vilket verkar jätte intressant. Får se om jag är kapabel till det bara... all or har inte infunnit sig än, så vi får se hur jag gör. Kanske behöver jag ytterligare en återhämtningsdag! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0