29:e dagen - 39.9 grader och frossa

Ja, man skulle kunna tro att jag syftar på utomhustemperaturen, som också ligger någonstans runt 30 grader, men så är inte fallet...Jag vaknade runt 05.00 i morse av att jag frös så att jag skakade, vilket jag inte direkt är van vid sedan jag kom hit. Jag frös så mycket att jag var tvungen att hämta strumpor att sätta på mig och tänkte ta koftan jag åkte hit i också men jag tänkte att det vore kanske att överdriva! Men trots att jag frös var jag het i hela kroppen.... lyckades så småningom, huttrandes, somna om... vaknade igen runt 8 och kände att huvudvärken kommit smygandes igen. Tog tempen och det visade sig att det inte var så konstigt att jag inte mådde så bra... 39.9 grader, har nog aldrig haft så hög feber! Men efter två alvedon lyckade jag i alla fall ta mig upp.

 

Kajsa pratade sedan med husets ”allt-i-allo” som förövrigt skulle hit och sopa golven kl 9 en lördagsmorgon, och han ordnade så att jag skulle få komma i kopntakt med en läkare, för säkerhets skull. Så Kajsa följde med mig när chauffören kom och hämtade upp mig utanför lägenheten och vi for hem till skolans läkare. Så efter en ganska torftig undersökning, hon kände på pannan, lyssnade på lungorna och frågade lite frågor, så fick jag förkylningsmedicin utskriven.  Så nu sitter jag hemma i lägenheten och ”kurerar” mig, stoppar i mig piller och tar det lungt... Hoppas att har nått ”toppen” av sjukdomen nu så att det blir bättre...vad det nu är för något. Vi misstänker att det är inflensa, men hon tog inga prover så vi vet inte exakt. Kanske skulle jag bli den första jag känner att drabbas av influensan men knorr på om man säger så... men jag vill inte uttala mig så mycket om den saken eftersom jag inte fått det konstaterat. Men men! Jag kan ändå inte göra något åt det – bara knapra piller och vänta! Å svininfluensa, om det nu skulle vara den, är ju inte farligare än vanlig influensa, smittar ju bara mer. Så jag ska hålla mig hemma nu och försöka smitta så få som möjligt! Man får se det positivt – jag är ju i alla fall inte hemma och smittar ner er! =)

 

Kajsa är väg till affären nu och handlar lite med de andra tjejerna. Jag beställde nåt gott, får se vad hon hittar, kanske glass eller godis eller något... för när man är sjuk och de ”e så synd om” så får man äta sånt! =) Och då blir man uppassad också, av stackars Kajsa – hoppas jag inte smittar henne...  
Nepp, nu ska jag vila en stund, i väntan på det goda! Kan inte göra så mycket annat här =)

Kommentarer
Postat av: Adina

Men gumman då! Hoppas att det går över snart!



Nu har jag också skype, så när brukar du vara inne? Skulle vilja prata med dig lite :D

2009-10-24 @ 20:26:18
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/
Postat av: Isabell

Stackars dig=( Låter inge roligt att vara sjuk, absolut inte i ett främmande land och utan nära och kära som kan passa upp på dig, tur du har Kajsa iaf.



Krya på dig nu!!! Kram,kram....

2009-10-24 @ 20:58:32
Postat av: moster sofie

oj oj oj !!!jaaa får hoppas det inte är bacon feber du fått då...fast det är nog som du säger ...det är nog lite upp schåååsat!!!vi är i stockholm...det är det längsta vi kommer ut på :-) kanske vi kan besöka bolibompa ..jippi!!



kramisar från oss på löten

2009-10-25 @ 10:36:46
Postat av: Linnea

Hej på er!

Ni behöver inte vara oroliga för mig, jag mår nämligen mycket bättre (om än inte bra) idag! Så jag är på bättringsvägen!!!



Adina: Ja försöker vara ute på skype så mycket som möjligt, men när ja jobbar blir det på kvällarna. (Så på eftermiddagen/kvällskvisten för dig)=)



Isabell: Ja visst e de synd om... INgen mamma som kan serva mig när ja e sjuk...Men som sagt e de tur ja har Kajsa... =)Men nu behöver ja inte servas längre! =)



Å Sofie:

Än så länge har inte knorren växt ut, å nu verkar det värsta vara över, så ja kanske hade en lindrig form, eller nåt annat! =) Jaha, va roligt att ni är i Stockholm. Hälsar ni på Marja? Ni får hälsa bolibompa-draken från mig då! =) Hälsa till lillkurrisen å krama om henne från mig!!! =)



Puss på er allihopa!

2009-10-25 @ 12:17:55
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0