28:e dagen - Doften av Jasmin... och fiskrens!

Nja, en god natts sömn blev det inte. Jag vaknade runt 2-3 nångång med en rejäl migrän bankandes i mitt huvud... Hade även en aning feber och mådde med andra ord inte sådär jättebra! Men efter två Alevdon-brus och en timmes vridande och vändande lyckades jag somna om till slut. Men särsklilt utvilad var jag inte i morse när jag vaknade och huvudvärken hade tagit om igen. Men plikttrogen som man är pallrade jag mig upp och iväg till jobbet i alla fall (efter ytterligare två Alvedon).

 

Väl på jobbet, eller praktiken, har det varit full rulle idag. Liv och rörelse överallt, eller snarare ett uns av kaos kanske. Men jag är glad att jag åkte för nu har jag fått varit med och sett hur barnen gör alla dessa vackra dekorationer och utsmyckningar. Bland annat har jag sett hur det går till när de gör blomkransar/girlanger av bland annat Jasmin-blommor och tagetes. Kransarna är så vackra och luktar så gott! Väldigt imponerad måste jag säga att jag är. Barnen var grymt duktiga – för många av dem jobbar nämligen med att göra sådana (sorgligt nog). Nästa gång jag ser något barn som står och säljer dessa kransar ska jag tänka på vilket jonn som ligger bakom det... Sedan har jag fått sett när tjejerna dekorerat med färgpulver igen. De är helt otroligt duktiga – makalöst vackert blev det! Sedan fick några barn måla på papperspåsar som de sedan lade en pappersfågel som barna vikt inuti – vilket de gav som välkomstgåva till alla medlemmar tillsammans med blomkransen runt halsen och en bindi (den så indiska pricken i pannan).

 

 Besöket av ”United W” var planerat till kl 14.00 så hela förmiddagen gick åt till att förbereda. Under beöket gick allt bra. Barnen var jätteduktiga med sina framträdanden och inget gick fel. Efteråt fick barnen ”mingla” med organisationsmedlmmarna, vilka alla var från olika länder. Det blev lite halv-kaotiskt ett tag. Barnen blev så exalterade av att få prata med alla dessa ”utlänningar”, vilket man kan förstå, så ljudvolymen höjdes några grader ett tag =)  Men allt gick som sagt bra.

Här är lite bilder som får illustrera dagen:

Såhär såg det ut när pulverdekorationen började ta form... 



Och såhär såg den ut när den var klar...fantastiskt vacker!



Här är barnen (som jag inte får ta bilder på) i full färd med att binda blomkransar


Här sitter alla barnen i väntan på att uppträda!


Här är en av blomkransarna, som jag fick ha i året...


Och slutligen en bild på hur jag ser ut nu för tiden... med min fina "Bindi" i pannan, dagen till ära =)




Förövrig:

  • så såg jag en man klippa en gräsmatta för hand idag – och då menar jag sittandes och med sax. Undrar om han har tim-penning stackarn?!?  

 

  • höll jag på att kräkas på tåget idag. Två kvinnor, med en varsin korg balanserande på huvudet,(vilket jag är mäkta inponerad på) klev på och ställde sig mitt framför mig. Det visade sig att de hade fisk (torkad, eller fiskrens eller något) i sina korgar...stanken därifrån var obeskrivlig...tur att de snart skulle av =)  

 

  • åsså ramlade en ödla ner på mig när jag öppnade fönstret på rummet för några sekunder sedan, den höll på att skrämma livet ur mig, även om den va ganska söt...

 Sådana saker man bara upplever i Mumbai antar jag... =)  


Ikväll ska jag bara ta det lugnt... hade tänkt att bara kurera mig i helgen. Kanske blir det ett avsnitt av Greys Anatomy och en coca cola som fredagsmys... =)


Kommentarer
Postat av: Adina

Snygging Linnea!! Heting!

2009-10-23 @ 19:51:49
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/
Postat av: Farmor & Farfar

Vi sitter här och tittar på din blogg och följer dina äventyr. Vi tycker att du är vacker. Krya på dej...hörde att du är sjuk. Vi är imponerad vad duktig du är att skriva. Tänker på dej ofta .Kramar från oss

2009-10-24 @ 12:32:01
Postat av: Linnea

Åh va roligt att ni är inne å läser allihopa.



Adina: Tackar tackar! =)Antar att du gillar mitt "nya jag"!?! =)



Farmor & Farfar: Va roligt att ni tittar förbi ibland, jag blir så glad! Ja jag är en aning sjuk nu men jag tror att det går över snart. Tänker på er ofta också! Snart är jag hemma igen! =)Kramar

2009-10-24 @ 13:42:40
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0