27:e dagen - Förberedelser

Japp. Idag har vi förberett för det kommande besöket på centret. Barnen har övat på de sånger och danser de ska framföra och det har städats lite här och där. Jag har även fått lite grepp om vilka som kommer och varför. Det är tydligen en organisation kallad ”United W” eller "Worldwide United"(?) som ska besöka Salaam Balaak Trust. Denna organisation är någon slags mellanhand mellan organisationer som ”SBT” och donatorerna som sponsrar och skänker saker till organisationerna.  Så anledningen till att de kommer på besök är mset för att de vill se vad deras arbete kan leda till, vad barnen lär sig och kanske för att kunna skaffa fram fler sponsorer – vilket alltod behövs! Så om jag fattat det rätt är det ett ganska viktig

Möte som äger rum, i morgon – och jag får ta del av det! =)

 

Barnen ska få dekorera centret i morgon och ”chefen” sa att jag skulle få vara med och lära mig exemplevis hur man binder blomsterkransar av jasminblommor, som är väldigt vanligt förekommande här – både vackert och väldoftande. Ska bli kul! Sedan antar jag att jag kommer att få hjälpa till i försöken att organisera barnen – vilket inte alltid är så lätt. De minsta, ca 3-5 år, ska också uppträda, men de vill menst bara springa omkring eller sitta ner och gråta... som barn gör bäst med andra ord! =)    

 

Ser faktiskt fram emot morgondagen. Hoppas därför att jag kan vara med – känner nämligen att en förkylning är på gång igen... och en rejäl den här gångem...om det inte bara är inbillning  eller tillfälligt (vilket jag hoppas)! Men vi får se. Klarar jag av morgondagen har jag ju hela helgen på mig att kurera mig på sedan...vilket ju är skönt! Synd bara om man ska behöva ligga sjuk hela helgen, då är jag nog inte så pigg och utvilad till nästa vecka heller – men men, en sak i taget... först hade jag tänkt mig en god natts sömn! =)         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0