25:e dagen - Dongri och "Henna"

I dag har jag varir på centret i Dongri. Jätteroligt har det varit! På detta center finns mest flickor i yngre tonåren. Så de tog väl hand om mig och jag kände mig välkommen! Eftersom det varit Diwali och alla flickorna var uppklädda och vackra med sina traditionella ”Henna-tatueringar” så ville de självklart att jag också skulle ha en! Så de bestämde att jag skulle få bli ”tatuerad” eller målad eller vad man säger klockan 1516 nångång idag, eftersom jag slutar runt 17...Men men, Indisk tid ni vet... när jag just skulle gå hem kom en tjej och satte sig mitt emot mig på golvet, tog min hand i sin och började måla! Så jag kom in te från jobbet förrän ca 18.30 ikväll, eftersom det tog ca en timme att göra tatueringen... Men det gör inget...jag satt som trollbunden hela tiden! Helt fantastikst dujtig var hon på att ”måla”- riktigt imponerad blev jag och snyggare än jag hade förväntat mig blev det! Å som ”grädden på moset” så luktar henna-färgen som julkryddor...så hela tiden medan jag satt där njöt jag av lukten som bara spädde på min julkänsla ytterligare! Mysigt!

 

Så där åkte jag på tåget hem med en nymålad arm som skulle torka och inte gnussas runt... i en vagn full med ”galna fruntimmer”... Tur hade jag för den blev inte förstörd som  jag befarade! Att duscha var ju också ett kapitel för sig eftersom jag inte får blöta armen det första dygnet eller så... Så ”spypåsarna” mamma skickade med mig fick fungera som ett vattentätt fodral för armen, vilket faktiskt fungerade väldigt bra! =) Får se hur länge jag lyckas bevara den...den ska tydligen kunna sitta kvar i upp till en vecka, men jag misstänker att jag nog kommer att tvätta bort den på några dagar, man är ju inte så fräsch här om man säger så! På torsdag ska hon förövrigt måla även den andra armen på mig sade hon...så då kommer ja väl inte kunna använda någon av armarna i fortsättningen! =)

Såhär såg den ut innan man tar bort den torkade "färg-pastan"...



Å så här ser den ut nu!!!



Å såhär...Egentligen är den mer brun än orange som det ser ut som att den är på bilderna!


Kommentarer
Postat av: Mia

WOW vilken fin henna=)))

skit snyggg!!!!!!!!

puss å kraam Mia

2009-10-20 @ 21:34:40
URL: http://sullullas.blogg.se/
Postat av: Adina

Wow! det där ser ju skithäftigt ut :D

2009-10-20 @ 21:35:14
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oh vad häftigt! :D Och vad fin du var på bilden, alldeles glad och fin :)

2009-10-20 @ 22:18:57
Postat av: Johanna

Oh vad häftigt! :D Och vad fin du var på bilden, alldeles glad och fin :)

2009-10-20 @ 22:20:42
Postat av: Linnea

Tackar!!! =) Ja visst e de häftigt!?! Åh ja e lite stolt för jag har lyckats att inte förstöra den under natten, å inte har den färgat av sig i ansiktet heller! =P Puss på er

2009-10-21 @ 04:15:12
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0