23:e dagen - Solbränna och Dammråttor!

Japp, Johu Beach blev det! Gick upp halv åtta för att ta oss till Johu innan den värsta rusningstrafiken. Tog bussen, som denna gång var betydligt trevligare än förra bussresan jag gjorde. Vi anlände till stranden och började med att gå ner till vattnet för att lokalisera oss lite. Skönt att se ännu en annan sida av Mumbai. Trots alla sopor och äckel överallt så är det ändå härligt att vistas vid havet på någort sätt! Sedan bestämde vi oss för att ta oss till hotellet vår lärare Stefan tipsat oss om, Mariott Hotell, vilket var bland det flottaste jag sett. Vi blev kroppsvisiterade för att få komma in och en knarkhund gick igenom våra väskor (skärpta kontroller efter fjolårets terror-attacker). När vi väl kom in fick vi veta att man inte kunde betala för att bada i poolen som vi hade hört, man måste betala ett rum för det, vilket vi inte hade råd med! =) men de var villiga att hjälpa oss ändå så de ringde ett annat hotell och kollade att man kunde bada i deras pool. Så vi gick till ”Sea Princess Hotell” istälet, ett hotell precis vid havet med en alldeles lagom stor pool. Jag måste säga att det var helt underbart att få sträcka ut och svalka sig med en riktig simtur. Sedan låg vi där i några timmar i deras sköna solstolar, å ja jag var duktig och betalade extra för en solskyddskräm... men tror ni dethjälpte!?! Nejdå, ja ser ut som en kräfta nu ikväll, trots att jag smorde mig. Det kommer nog inte bli så skönt att sova är jag rädd, men det positiva är att jag bara brände framsidan av kroppen så jag kan ju ligga på rygg i alla fall!! Man måste ju se det positiva i situationen =)

 

Så vi hade några underbara timmar i Johu idag. Vi avslutade med att äta ”Masala Puri”, en form av "Pani Puri", vilket är ett litet friterat ”skal” som fylls med en röra av majs å kryddor å massor av annat konstigt...faktiskt riktigt gott! Å sedan nån slags potatisbulle-grej med kryddor å samma röra på... Spännande! Roligt att prova lite nytt! =)

 

Idag när vi kom hem visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på... men eftersom det var ganska tidigt så kan vi ju inte bara sitta hela kvällen... Så vi drog igång med en rejäl storstädning av vårt rum i lägenheten – en väl behövd sådan!!! Fy sjutton va äckligt det var när vi möblerade om och hittade alla dammråttor överallt...äckligt att man har bott i det där nu i några veckor. Jag kan säga så mycket som att det inte är vi som har stökat ner utan skiten som samlats här har nog legat i några år om man räknar med mängden! Så just nu ligger gardinerna i tvättmaskinen och väggar, golv och andra dammiga ytor är torkade... känns faktiskt redan som att luften här inne är mer lättandad! Så det är det vi har roat oss med ikväll! ;Men det känns faktiskt riktigt skönt nu när det är gjort – betydligt fräschare!!!  

 

Här är lite bilder från dagen:

Såhär ser det ut där man köper maten nere vid stranden...inte så aptitretande men ack så "Mumbaiiskt" =)



Här är det första vi möttes av när vi klev ner på stranden vad annars än ett av de heliga djuren!



Här är en glimt av hur det såg ut vid poolen, med havet i bakgrunden...



och självklart bilder på oss med de obligatoriska badmössorna på! =)

 

och Kajsa lika vacker också, haha!!!







Kommentarer
Postat av: Isabell

Vad söta ni är i era badmössor!=)

2009-10-18 @ 16:50:49
Postat av: Linnea

Ja men visst e vi!!! =)

2009-10-18 @ 18:39:29
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: Adina

Babe! Nu har jag en dator igen :D så nu kan jag följa allt du gör på riktigt och inte bara kolla igenom det när jag är hemma hos Johanna, ska skaffa skype också så vi kan prata lite! :D



älskar dig!

2009-10-18 @ 22:13:56
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh Adina, va bra!!! Har saknat dig här =P Va bra, skaffa skype så kan vi prata lite oftare! BRA! Puss

älskar dig också!

2009-10-19 @ 05:00:42
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: Bengt, Carina & Josse

Ja du är verkligen snygg i badmössan.Hoppas allt är bra med dig. Du får då verkligen vara med om mycke spännande där borta.Lite annat än Gammelhomna.I dag snöar det, fy..Var rädd om dig. Många kramar.

2009-10-19 @ 09:05:13
Postat av: Linnea

Nejmen hej på er grannar! Va roligt att ni också tittat in! =) Ja men visst måste det vara bland det snyggaste man kan ha på sig! =) Ja jag får uppleva lite annat här än hemma, men gammel homna med nysnö låter inte fyskam det heller tycker jag! =) (Även om snön måste vara lite tidig i år va?!?)Hoppas allt e bra med er annars också! Kram på er

2009-10-19 @ 11:56:23
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0