22:a dagen - Dunder och brak

Idag började vi dagen med att sova ut...både länge och väl! Har provat att sova med fönstret öppet inatt, och efter att jag hade kommit över skräcken för de ”malaria myggor” som ja tyckte mig höra surrandes omkring mig knde jag sedan sova. Det var länge sedan jag sov så gott... har inte vaknat av värmen en enda gång. Alldeles lagom har det varit.

 
Så dagen började bra! På eftermiddagen bestämde vi oss för att bege oss iväg till ”In Orbit”, köpcentre, i Vashi igen. Vi tyckte att det var tråkigt att vara hemma hela dagen, speciellt nu när det är Diwali och allt. Så dit åkte vi och gick och strosade i ett gäng timmar. Skönt med allt det västerländska, nästan så man glömmer att man befinner sig i Indien. Men  man kommer snart tillbaka till verkligheten igen =)

Jag shoppade två nya ”kurtas” idag, för jag har hittat mitt material som är lagom svettvänligt. Sist jag var där köpte jag en som jag använt rätt mycket, så när ja nu hittade ett helt gäng kurtas i samma material kunde ja ju inte låta bli att köpa några till... =)

 

Ikväll har vi varit ute och vandrat en sväng för att ta del av högtidsfirandet. Något som är säkert är att de inte är rädda om öronen här... ju högre en raket smäller desto bättre. För Diwali, ”The Festival of Lights” firas nämligen med en massa fyrverkerier! Och få menar jag menar jag en massa! Helt otroligt, både vackert och fascinerande! Sedan har vi självklart fototgraferat alla ”julbelysningar” som pryder husen överallt. Folk har stjärnor och blinkande belysningar i fönstren och jag måste säga att julkänslan kommer smygande! Riktigt mysigt!!!

Jag har funderat på en del småsaker idag... lite skillnader mellan Indien å Sverige å sånt. Något jag kom att tänka på när jag satt och åt min pizza- och pastacombo  i Vashi idag var att i Sverige torkar man sig runt munnen efter man har ätit...här torkar man sig i pannan! =) Om det beror på den något heta maten eller densamma temperaturen vet jag dock inte...Jaja, livet är fullt av små mysterier =)

I morgon har vi planerat en resa till ”Juhu Beach”. Spännande. Vi tänkte oss ett dopp i en pool och lite strandpromenader kanske... Mysigt, förhoppningsvis! Får se hur det blir!

Härliga färger blev det idag!!! =)



Här ser ni ett av de dekorerade husen, vackert!


Såhär glada är man på Diwali!



Åh ännu en bild på husen...ovanför den "glasbits-försedda" och icke så inkräktar-vänliga muren som löper runt Campusområdet. Vackert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0