21:a dagen - Helg och Diwalifirande

Idag var det sista arbets-  eller praktidagen för veckan. Skönt! Man blir rätt slutkörd, trots att jag bara varit på centret två dagar den här veckan...men det räcker gott å väl! =)

Idag har barnen förberett inför Diwali, ”The festival of lights” som ska vara som deras nyår också om jag inte minns fel. Festivalen eller högtiden började igår och varar till på måndag. I morgon är själva huvuddagen då det firas som mest. Js akulle nog påstå att detta motsvarar vår julafton nästan, för man köper presenter åt varandra och klär upp sig, tröäffar familjen och firar. Barnen har målat med ett färgpulver, som verkar vara väldigt viktigt, på marken utanför centret idag... väldigt färgglatt och fint blev det... Mina skor som tidigare var svarta har nu fått en liten styling och skiftar nu i rosa... liksom mina fötter, eftersom vi för det mesta är barfota på jobbet =)

De flesta av utbytesstudenterna åker ifrån Mumbai nu över högtiden. Shara åkte med Victor och Lisa till Dehli igår morse, Victoria åkte med Tim till Rajastan eller Dehli igår på dagen, Michell & Robin åker till Dehli i morgon kväll och Chris åker till Hong-kong i morgon. Så vi blir ensamma kvar på campus bland de vi har lärt känna... Men det gör inget! Jag & Kajsa ska nog lyckas mysa till det lite vi också. vi blev tillfrågade att följa med till Rajastan över helgen tidigare, men att sitta och åka tåg i 16 timmar för att sedan vara borta till på måndag med ytterligare en 16 timmars resa hem kändes inte så lockande. Känns som att denna helg kommer att behövas för att vila upp oss. Både Katarina och jag är lite förkylda igen, eller Kajsa är mycket förkyld, ja e inte värre än vanligt! =) Men som sagt, vi ska försöka hitta på något här i stället. I kväll blir det lugnt, men i morrn ska vi försöka gå på restaurang eller nåt å på söndag kanske vi åker till Johu-Beach och checkar in på Marriot-Hotell för att ta oss ett dopp i poolen...om vi mår bättre då! =)   

 

Till veckan ska jag praktisera på Salaam Balaaks andra center, det vi besökte i Dhongri, i stället för på Cahuphati Beach. Skönt med lite omväxling och roligt att prova på lite olika. Kanske jag tar men mig stackars Kajsa också, som fortfarande inte fått börja sin praktik än!  

 

Idag har det varit en skön dag, temperaturmässigt! I två dagar har det varit extremt varmt här, nästan för varmt för att existera... Det var ca 33 grader i natt när vi lade oss....då vet ni! Men idag är det bara behagliga 32 grader men ändå betydligt svalare. Det regnade till och med en skvätt på oss ute vid havet i morse...Så inatt kanske jag kan sova utan att behöva flyta runt i sängen! =)           


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver att det är nå´t liknande jul i Indien i helgen...jag slog faktiskt in mina första julklappar idag. Men ute regnar det.Ingen julstämning med andra ord !! Det är ju ett tag kvar än...men snart så..! Å då kommer lilla Linnea hem :)

2009-10-16 @ 19:13:26
Postat av: moster sofie

I kväll blev det en väldigt seeen läggning på barnkammarn här på löten..kom på den briljanta ideèn att: -vi hoppar godnattsagan ur boken i kväll!Så läser vi Linneablogg till nattis istället ...funkade bra...sover redan..inte för att det är långtråkigt det du skriver !absolut inte...lovade att fortsätta läsa i morgon ..vi hann inte så mycket.

Passa på att vila också när du ändå är ledig!!!

kram från moster

2009-10-17 @ 23:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0