18:e dagen - Vilodag...

Idag har vi varit lediga. Eftersom det är någon form av valdag har regeringen bestämt att det ska vara en ledig dag...som så många andra dagar här! Ja alla dessa konstiga dagar förvirrar mig en aning! Men men...jag ”slapp” ju jobba i alla fall! =)

Så idag har vi tagit det lugnt, spenderat mestadels av dagen på rummet. Sov länge i morse, kanske för att jag vaknat av värmen x-antal gånger i natt, har varit riktigt varmt härinne! Så sedan har jag bara ätit frukost, pratat med mamma en sväng i morse... Lyckades haffa Martin på msn lite senare, så jag fick prata med honom för första gången sedan jag åkte, vilket var riktigt roligt!

Sedan gick vi en sväng ner till Chembur och handlade lite mat, bröd och jordnötssmör bland annat, vilket förövrigt är det jag har med mig i matlåda till praktiken varje dag! =) Åsså de obligatoriska bananerna förståss!  Sedan gick vi till ”Fabindia” som är en klädaffär och införskaffade ännu en indisk ”kurta” att arbete i... kläderna måste var lite speciella för att passa att jobba med gatubarn i nämligen.

Eftre det har vi slagit ihjäl ännu ett par timmar genom att sitta på rummet, så när vi nu efter en kort promenad skulle till matsalen och äta blev vi smått besvikna när vi såg att de hade stängt på grund av ”valdagen”. Så det blev nudlar och rostade mackor istället för ris och grönsaksröra...för omväxlings skull!  =)  

I morgon ska jag på studie besök på ännu en organisation för gatubarn, ska bli intressant. Bra att få ta del av olika organisationer så man kan se skillnader och likheter och så man får ett bredare perspektiv på saker!!! Skönt att ha lite planer, så att man könner att det händer nåt, ja har ju en tendens att bli lite rastlös om man säger så! =)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0