17:e dagen - Thaicurry och tårtkalas

Idag är det Victorias fördelsedag. Vi, jag, Kajsa och Shara, gick därför upp klockan 6.30 för att väcka henne genom att sjunga ”Happy Birthday”och ge henne muffins och äppeldricka på sängen =) Hon blev glad trots att hon till en början blev lite rädd...hon var nog inte beredd!  =)

Så senare idag, mellan 10.30 och 13.00, har vi varit på ett seminarium om socialt arbete och välfärd i Indien här på skolan...intressant och lärorikt!

Kvällen har sedan spenderats på en restaurang i Chembur, eftersom vi bestämde oss för att ha en överraskningsfest-/middag för Victoria. Det var ett jättehärligt ställe med lite disco/pub-känsla med värsterländs musik och härlig stämmning! Välbehövligt! Så jag tänkte beställa en "Thai-kyckling-rätt" och antog att jag var tvungen att beställa antingen ris eller nudlar till...så jag beställde nudlar... Men när maten kom visade det sig att det var två, eller snarare tre, olika rätter...Kyckling, nudlar med kyckling och nudlar...=) Så gissa om jag ätit mig mätt i kväll!?! De andra hade lite roligt åt det ”lilla missförståndet”, men ja var inte ensam, Kajsa gjorde samma misstag!!! =) Som pricken över i:et hade vi också beställt en choklad-tårta som personalen kom in med efter maten. Jättegod var den... dessvärre – så jag åt fast jag egentligen nog inte borde ha gjort det! Så nu behöver i alla fall jag inte äta mer på ett tag! =)

En riktigt toppenkväll blev det i alla fall och det var roligt att så många kunde komma! Förövrigt har yttterligare två till svenskar, Lisa och Victor, anlänt till Tata. De har varit här tidigare innjan vi kom men åkt iväg några veckor och nu kom de tillbaka i lördags. Så vi har hunnit träffa dem lite grann och de var också med i kväll, roligt! Så det var vi (jag & Kajsa), Michelle, Robin, Shara, Victoria, Tim, Lisa & Victor.

Här har ni bilder på några av oss som var med:

Självklart födelsedagsbarnet Victoria!



Och tårtan såklart!


Shara med sin vackra juice-drink...



Och de båda svenskarna Lisa & Victor





 



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad roligt att läsa din blogg!

Du verkar ha det bra i Indien

Jag är lite avundsjuk :) Vilken upplevelse att få se alla "fula" och fina miljöer.'

Jag hoppas du mår riktigt bra.

Kram från Gävle.

2009-10-13 @ 09:42:24
URL: http://my.opera.com/solsken/blog/
Postat av: Linnea

Hejsan Jenny, roligt att du läser bloggen. Ja ja har det bra här och man får som sagt uppleva mycket, på både gott och ont...Ganska stora kontraster jämfört med Sverige, och framförallt Gammel Homna =) Men ja, jag har det bra här, även om min mage börjat göra lite uppror mot den starka maten på sistone! =)



Hur går det för er då, med flytt och allt? Har ni börjat komma till ro i ert nya hem ännu?

Hoppas allt e bra med dig och familjen! Kramar

2009-10-13 @ 12:38:00
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0