15:e dagen - Saree hysteri!!!

Nu är jag hemkommen från vår shoppingdag i Dadar. Manisha och Soumya från ISO-kontoret tog med oss ”utbytes-tjejer” till ”Bharatkshetra”, en affär med bara sarees idag på förmiddagen...

Hela Dadar (en stadsdel i Mumbai) var fullspäckat med små butiker med tyger och sarees överallt... Men vi skulle inte till någon liten gatu-butik inte...

Väl framme möttes vi av en jättebyggnad som visade sig vara rena paradiset för alla shoppingsugna, kanske framförallt indiska, kvinnor =) Efter att vi tagit av oss skorna blev vi ledda in i ett jätte stort ljust rum med sarees hängande eftre väggarna överallt. Vi fick gå och sätta oss på lädermadrasser på golvet och sedan blev vi uppassade i ca tre timmar. Vi fick en egen betjänt som sprang hit och dit och hämtade olika tyger åt oss. Ganska överraskande och väldigt roligt. Det fanns HUR MYCKETR SOM HELST att titta på! tudentals färger, material och modeller...helt fantastikst! Hittade man ett tyg man gillade fick man hjälp med att klä sig i det -vilket var väl behövligt...jag har inte så mycket erfarenhet av hur man lindar in sig i det 7 meter långa tyget på ett snyggt sätt om man säger så!  =) Ja vet inte hur många sarees jag provade men jag valde till slut, efter mycket velande (ni vet vad jag menar, eller hur Andreas?) en ganska färgglad och glittrig sak =)

Det var faktiskt riktigt roligt - en riktig ”girls night out”, förutom att det var mitt på dagen! Roligt att vi kunde åka alla tillsammans. en riktig kanon-upplevelse helt enkelt!

Här sitter vi på golvet och väljer och vrakar mellan alla vackra sarees


Inte så bra bild, men man ser lite hur det såg ut därinne i alla fall =)


Soumya i full färd att välja tyger!


Shara som provar en av alla modeller!



Manisha som posar i en annan modell...

Och slutligen jag hemma i den Saree som jag till slut bestämde mig för - vilket innebär att den inte sitter riktigt som den ska på bilden...hur man klär sig själv i den ska vi få lära os en annad dag! =)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tycker att du var suveränt vacker i din Saree.

Ser ut som du har klätt dej med finess. Kram

2009-10-10 @ 19:20:46
Postat av: Isabell

Jätte fin är du! Räknar med att du har den på dig vid kursstarten i januari=)Var rädd om dig!

2009-10-10 @ 20:10:10
Postat av: Ulla-Marie

Oh yeah! Ännu härligare än den gula!

2009-10-14 @ 16:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0