14:e dagen - Utpumpad

Praktikdag i dag igen. Allt har gått bra och jag trivs med min plats men det äs svårt ibland när man inte kan bidra med något eller komma på något att göra med barnen, för jag pratar ju inte samma språk som de flesta av dem! Men det går bättre och bättre... även om jag blev ”lämnad” ensam med 6 hindi-talade barn i en och en halv timme och skulle lära de engelska alfabetet idag, vilket inte är så lätt... för det första språket, och för det andra är det inte lätt att underhålla och sysselsätta 6 barn mellan kanske 3 och 8 år under så lång tid, framförallt inte när det gäller undervisning! Men men, det gick väl det också... =)

Nu när jag är hemma igen efter en dags arbete så känner jag hur mycket det tar på en att vara där...eller här i Indien överhuvudtaget! Eftersom jag måste prata engelska hela dagarna (förutom på rummet med Kajsa) så är min hjärna konstant på helspänn... hela tiden koncentrerad. Och sedan när man är på jobbet försöker man att även göra sig en uppofattning av vad de pratar om även när de pratar på hindi, vilkset innebär ännu mer koncentration!!! Sedan allt nytt hela tiden, och det här med tågen och allt...(vilket jag förövrigt nästan höll på att ramla av idag när jag fick hoppa på i farten)... och sedan kroppen – den är riktigt mör just nu. Bara en sån sak som att man sitter på golvet hela dagarna gör att ryggen och rumpan värker... Jag kommer definitivt behöva en massage när jag kommer hem pappa!!! =)

Så ikväll är jag slut...utpumpad...kanske inte så illa som det låter...men det blir nog en lugn kväll på rummet känner jag på mig! Shara frågade just om vi ville följa med på bio senare, med ja vet inte om vi orkar! =)

I morgon ska vi i alla fall ut och shoppa sarees!!! Ska bli riktigt kul faktiskt, så då får nog kameran följa med tror jag, så då kanske ni får se lite bilder sedan!

Pratade med farmor på ”skype” nyss, jätteroligt att mamma lurade in henne en stund. Jag saknar ju alla där hemma så det är så roliga! Och jag är ganska imponerad på att farmor vid 75 års ålder haft sitt första internet-samtal! =) Roligt! Tänkte på hur mycket det betyder att få prata med någon hemmifrån ibland... jag har gått omkring som på rosa små moln idag bara för att jag hann prata med mamma och Andreas innan jag lade mig igår! Hela dagen har jag varit positiv...skönt!

Upptäckte just att vår inneboende, salamandern eller geckon eller vad det nu är, har avlat av sig! två små ödle-bebisar sitter just nu på vår sovrums-vägg...så gulligt!'

Här är en av de små gullepluttarna!


Kommentarer
Postat av: Marie ( Adinas o Majas mamma)

Gud så söta!!! Linnea va duktig du är på att skriva! Det är jätte kul att följa dej på ditt äventyr! Ha det så bra o sköt om dej, Malva hälsar!Kramar Marie

2009-10-09 @ 18:57:23
Postat av: sofie

Hua !inte ett dugg gullig...men jag förstår mycket väl att det finns värre än så....

Här på vinden har 4 gnagare fått sätta livet till den här veckan....Jag väääääägrar att gå in och hämta vinter skor och kläder där uppe.. KOOOOM HEEEEEM Linnea och hjälp mej.Det blir så kallt att gå sommarklädd fram till jul!!!!

Kram från lilla moster.

2009-10-09 @ 23:10:06
Postat av: Linnea

Hej Marie, va roligt att du gillar min blogg! =) Ja vist e dom säta de små liven, de kilar omkring uppe i taket.



Sofie, men lilla moster ja tycker faktiskt, ärligt, synd om dej...råttor är inget vidare när de hälsar på oinbjudna sådär! Men ja tror nog att det är lättare att du tar dit nån annan som får plocka ut dina vinterkläder...lite jobbigt att pendla härifrån =) Tänk på lilla Hanna, ska hon springa runt i sina "foppla-tofflor" ända till jul annars då?!? =) Ja tror säkert mamma kan hjälpa dig! =)

Saknar er! Kramar, å Marie, hälsa tillbaka till Malva! =)

2009-10-10 @ 05:17:28
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0