13:e dagen - The Indian Style!!!

Japp, idag har jag gjort det...kissat på en riktigt indisk toalett! =) Ett hål i golvet...men det var inte så farligt som jag befarat! Faktiskt ganska hygieniskt om man tänker efter! Först var det kaklat, så ganska fräscht, sedan var hålet mer som en ”ränna” vilket uderlättade själva siktningen =) Å tänker man efter så är det nog mer hygieniskt att huka sig sådär än att sätta sig på en toalettsits som alla sitter på, man når ju liksom inget som någon annan nått! (och smyger man med sig lite toalettpapper i fickan också, som jag gjorde, så blir torkningsproceduren genast mycket mer hygieniks också!!! =) Så.. nog pratat om toaletter!

Internet fungerade inte för mig igår...å när ja provade det i morse fungerade det inte heller! Jag blev på sånt himla dåligt humör och kände mig riktigt låg – ingen att prata med (Kajsa var också borta som jag nämnde) Så idag när jag kom hem från praktiken och till min sorg fann att det inte gick idag heller packade jag min dator i väskan och begav mig till ”dator-labbet”. Ca en timme efteråt fungerar det faktiskt!!! Otroligt, men jag vet inte vad som var fel...huvudsaken är att det fungerar nu i alla fall... Så nu har jag pratat med min kära mor i 45 min och fått en liten nyladdning – nu är jag på topp igen! Tänk vad mycket ett ”pep-talk” kan göra =)

Min mobil verkar inte fungera helt heller för den delen, det gick inte att ladda den med pengar idag när jag provade...men den tar jag itu med i morgon!!! =)

Förövrigt gick det bra på praktiken idag... Jag blev inte ens slagen! =) Jag har hjälpt till att sortera och organiserat böcker idag. Centret får in många donerade böcker,  kläder oc hleksaker med mera...men eftersom ingen hinner sortera och gå igenom vad de har blir det inte använt!!! Så där kommer vi in i bilden – vi som kan ta oss tid till det! Så nu har visorterat böckerna efter olika nivåer så det blir lättare för barnen att hitta vilka som passar dem så att de kan lära sig på bästa möjliga sätt! Skönt att kunna bidra med något praktiskt!!!

I morgon jobbar jag veckans sista dag...sedan har jag en helg och en ”skol-måndag” framför mig...skönt! Men första ska jag sova, och ladda batterierna så att jag är redo för morgondagens prövningar!!!

God natt allihopa!!!


Kommentarer
Postat av: Carina

Haha..jag vet precis hur det ser ut på en sån toa!

Jag var in på en sån,(fast skitig) på en marknad i Kairo.Lukten kan inte beskrivas,bara upplevas!!!

Jag skurade sandalerna i duschen på hotellet efteråt.Bläh!

KRAMAR FRÅN RYGGESBO

2009-10-09 @ 15:00:30
Postat av: Anonym

Nämen Carina, va "trevligt" att någonn känner igen sig i min situation! =) Nä, just lukten är ett fenomen som måste upplevas, men ja vet inte om den är värre än den lukt som sprider sig över hela Mumbai, vilket inte är något positivt! =)

Kramar till er!!!

2009-10-09 @ 15:55:57
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nämen Carina, va "trevligt" att någonn känner igen sig i min situation! =) Nä, just lukten är ett fenomen som måste upplevas, men ja vet inte om den är värre än den lukt som sprider sig över hela Mumbai, vilket inte är något positivt! =)

Kramar till er!!!

2009-10-09 @ 16:11:36
Postat av: Ulla-Marie

Finns det varianter av torkningen annars som jag kanske inte vill känna till?

2009-10-14 @ 16:21:20
Postat av: Linnea

Japp Ulla-Marie...det finna varianter av allt här som du inte vill känna till eller uppleva!!! =)

Den lilla vattenhinken bredvid "toaletten" får nog annars tjäna som både spolning av själva toaletthålet och annat är jag rädd! =)

2009-10-15 @ 16:12:38
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0