Dag 45 - Planering och Packning!

I am back! Eller inte riktigt...Vi har fortfarande inget Internet på rummet, vilket gör mig smått frustrerad... En hel helg utan Internet gör en ganska avskärmad! Jag har dock fixat in mig på skolans Internet bibliotek för att kunna kolla mailen och lägga ut alla blogginlägg från den gångna helgen, vilket blev lite mycket  – så trevlig läsning! =)

 

Idag har vi inte gjort så mycket. Det var meningen att vi skulle iväg på ett studiebesök på förmiddagen, till en organisation för kvinnor i utsatta situationer, men eftersom Internet som sagt krånglat för oss hela helgen har vi inte lyckats fått någon information om besöket.  Så även om jag mer än gärna hade åkt på detta besök kunde vi därför inte göra det – vi visste nämligen inte var och när vi skulle åka! Så istället har hela dagen mest bestått i att ”tjata” på Internetkillarna om att de ska fixa vad som nu är fel och sedan i att förbereda oss för veckans tripp! Vi får ikväll hämtning här för att bli skjutsade till tågstationen. Därifrån tar vi nattåget till Tuljapur eller Solapur eller vad det nu heter och Tata Institutes skola utanför staden . Så vi kommer att tillbringa natten på ett tåg, förhoppningsvis sovande, jag är så väldans trött idag, och sedan veckan ute på landsbygden om jag förstått det rätt. Ska bli himla spännande att se en annan del av Indien nu – det har jag sett fram emot!

 

Denna resa innebär att jag inte kommer att ha tillgång till Internet och därmed inte kommer kunna uppdatera bloggen under de nästkommande dagarna heller... (Antar jag!) Så som jag fattat det kommer vi att komma tillbaka på fredag, kanske på förmiddagen någon gång. Så en hel vecka utan praktik! =)            


Kommentarer
Postat av: Adina

Skönt att se att du lever! tur att mona var snäll och talade om vad som pågick. Johanna och jag blev lite oroliga där en stund.



Hoppas du får det roligt på indiska landsbygden, där kommer du nog att trivas ;)

2009-11-09 @ 19:38:56
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0