Dag 44 - Sightseeing!!!

Idag har vi varit på ännu en upptäcktsfärd i staden. Jag, Kajsa & Lisa tog tåget till ”Mumbai Central” på förmiddagen där vi promenerade ut till ”Haji Ali Dargah Mosque”, en moské ute på en pir i havet. Det var riktigt roligt att se och en maffig byggnad. Trevligt med en promenad i solen! =) Efter detta besök tog vi tåget vidare till ”Church gate” där vi tog en lunch på restaurangen ”Indian Summer”. Vi åt en buffé där man först fick in en massa små förrätter på bordet, sedan fick gå och hämta varmrätter och sedan avsluta med bland annat fruktsallad, glass och mangosufflé. Och bäst av allt – man fick ta hur mycket man ville! =) Det var faktiskt riktigt gott och riktigt trevligt! Men fet som var roligt var att vi var de enda gästerna när vi kom dit, så all personal gav oss verkligen uppmärksamhet. I början blev jag faktiskt nästan matad – en av servitörerna tyckte väl att det såg ut som att jag inte visste hur jag skulle äta en viss rätt, så han gick fram till mig, fixade ett av snacksen så som det skulle göras, lade det på en sked och höll fram den mot munnen på mig! =) Jag måste ha sett väldigt ”lost” ut! Haha...

 

Efter denna ganska underbara lunch gick vi mätta och belåtna mot ”Colaba” och på vägen stannade vi och tittade på en hel hög med vackra och betydelsefulla byggnader... Det blev en stadsvandring i hög klass. Vi tittade på bland annat ”Headquarters of Western Railway”, ”Flora Fountain”, ”Bombay University” och ”Rajabai Clock Tower”. Sedan strosade vi vidare till “Taj Mahal Hotell” där vi faktiskt gick in och såg oss omkring. Otroligt vad lyxigt och härligt det kändes att sätta sig i en soffa i lobbyn och sedan att glida omkring i affärerna och korridorerna därinne. Väldans vackert var det – så vore man miljonär hade det varit rätt trevligt att bo där ett tag! =)

Sedan vandrade vi tillbaka mot ”CST”, huvudstationen, för att ta oss till en polisstation nära ”Crawford Market” där jag miste plånboken. Så vi hittade stationen och jag gjorde en ”anmälan” på att jag tappat den eller att den blivit stulen... Vilket tog en stund! Men de var relativt trevliga mot mig så jag är nöjd ändå! Kajsa och jag tänkte sedan avsluta agen på samma sätt som igår, med ett besök på ”Crawford Market” igen, men det visade sig att det var stängt – till vår förvåning! Så vi åkte helt enkelt hem istället. Så nu sitter vi här på rummet, utan Internet och några vidare underhållningsmöjligheter! Tur att man inte är så krävande – sängen duger bra en kväll som denna! =)

Kajsa och Lisa vid "Haji Ali Dargah Mosque”



En glad Linnea



"Flora Fountain"

 

Lobbyn pa "Taj Mahal Hotell"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0