Dag 42 - Helg igen...

Japp fredagskväll igen då...och inget Internet, som slutat fungera av någon anledning, och utan TV...skojigt! =)

Idag har jag varit på ytterligare ett skolbesök, för att lämna inbjudan till Jubileumsdagen till rektorn. Trevligt att få gå på en liten promenad och lära känna stället bättre. Sedan har jag fått hjälpt till att göra ”välkomstpresenter” i form av pappersfåglar, som barnen reda gjort, dekorerade med ett snöre med pärlor. Roligt och mysigt att på pyssla lite tillsammans med barnen och personalen. Så idag har jag jobbar sista dagen denna vecka och faktiskt sista dagen på länge... Efter jobbet var vi nämligen och betalade för resan vi inleder på måndag. Vi ska åka till Tuljapur, till landsbygden, mellan måndag och fredag nästa vecka. Ska bli så spännande och roligt – jag ser verkligen fram emot det! planen är att besöka en skola, en by, ett tempel och två olika organisationer med mera. Så vi kommer att få fullt upp misstänker jag! Sedan när vi kommer hem, på fredag, har vi jubileet på lördagen, så hela veckan är fullbokad! ROLIGT!

 

Jag och Kajsa sitter just nu med en karta och en guidebok på golvet och försöker lista ut vart vi varit i Mumbai och inte. Otroligt vad stan är stor måste jag säga! Och eftersom mitt lokalsinne, tydligen, inte är det bästa har jag varit på väldigt ,ånga ställen i utan att ens veta om det. roligt att sitta och märka ut var man har varit och alla ställen man har kvar att besöka... I morgon ska vi ta en utforskardag och försöka besöka så många sevärdheter och mål som möjligt. Det finns så otroligt många ställen att besöka - och nu när vi sitter med guideboken i högsta hugg hittar vi bara fler och fler! Vi har just insett att vi inte kommer att hinna göra allt vi vill hinna på de veckor som är kvar...så nu gäller det att passa på! Stadsvandring på hög nivå i morgon med andra ord!!! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0