65:e dagen - Kampanj och första advent

Idag har vi som sagt varit på en kampanj mot misshandeln av- och äldres utsatthet. Kajsa vaknade 6 i morse och åkte runt 7. Jag som inte behövde vara där lika tidigt gick upp 8 och inväntade samtal från Kajsa med vägbeskrivning till stället vi skulle till, eftersom jag aldrig varit där och inte visste var det låg. Så när klockan började närma sig halv nio, och jag fortfarande inte fått något samtal, insåg jag att jag inte hade något mobilnät! Så lite halvpanikslagen sprang jag runt utomhus och letade täckning – utan resultat. Jag övervägde därmed att stanna hemma, eftersom jag inte visste mer än namnet på byggnaden och inte hade så stor chans att hitta dit. Men efter lite letande på Internet, underbara Internet, så hittade jag en adress som såg ut att stämma. Så jag gav mig iväg till tågstationen. Jag visste att jag skulle behöva byta tåg för att ta mig till "Currey Road" som stället heter där jag tänkte ta en taxi ifrån. Men jag lyckades, trots att jag frågade två personer, att ta fel tåg – vilket inte stannade i "Currey Road". Så jag fick hjälp av en gammal dam som guidade mig hur jags kulle göra i stället. Så jag gick av i "Dadar" och tog en taxi... med en chaufför som inte riktigt verkade veta var han skulle! Men efter ca 20 minuter och mina desperata försök att lokalisera mig och förklara vägen trots att jag inte riktigt visste, lyckades vi till slut nå rätt ställe! Otroligt!

 

Kampanjen var förövrigt riktigt bra och väldigt intressant! Så nu har jag betydligt mer kunskap i ämnet om de indiska äldreomsorgen och de äldres utsatta situation. Väldigt givande!!!

 

Ikväll har jag & Kajsa tagit det lugnt på rummet, efter att ha handlat lite mat och ätit pizza på "K-Star". Att sitta på rummet och slöa och bara känna sig helt slut och utpumpad verkar höra till vardagen nu – då vi verkar lida av någon slags kronisk trötthet!!! =) våra rumskompisar kom hem ikväll också efter att ha tillbringat en vecka i norra Rajasthan. Och ikväll åker amerikanarna Tim, Chris, Robin och Michelle hem till USA. Så det händer lite nu... För oss, nu såhär på första advent, kan jag gladeligen berätta att det är tre veckor kvar idag tills vi kommer hem igen!!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0