64:e dagen - "Tre små gummor skulle gå en dag, till marknaden i Colaba..."

Idag har jag, Kajsa och Sabrina varit i Colaba. Vi åkte hemifrån ca 9.30 i morse och kom hem nu ikväll runt 20-21 tiden någonting....Så en heldags shopping med andra ord! Fats vi har inte bara shoppat. Det tar sin tid att vandra runt för att hitta rätt ställen också och sedan har vi suttit bland annat på ”Leopold Café” och ätit lunch och sedan strosat runt ännu mer. Så det har blivit en hel del promenerande idag, skulle vart intressant att veta hur långt mer exakt. =)

 

Angående shoppingen finns allt mellan himmel och jord att köpa på dessa gator. ”Colaba Causeway”, som Sabrina och jag letade sist då det var stängt, blev där vi höll till mest. Riktigt trevligt att bara gå från ”butik” till ”butik” och titta på alla sjalar och saree-tyger och allt annat krims-krams man kan tänka sig. Så jag lämnade Colaba med betydligt fler saker i min väska än när jag åkte dit idag...det enda som minskat pengarna...Även om jag måste säga att en heldags shopping här ändå är betydligt billigare än i Sverige! =)

Vi gick även till "Shree Ganesh Travels" som vi bokade Goa-resan hos. Och efter lite klagande på allt krängel med resan fick vi 1000 Rupees tillbaka! Inte illa!!! Så då kunde vi ju shoppa upp dem också!!! =)   

Så nu är vi båda väldigt trötta och ska snar lägga oss. I morgon hålls en kampanj emot ”misshandeln av de äldre” på den organisation Kajsa praktiserar på, ”Family Welfare Agency” – så då ska vi dit och titta är det meningen. Frågan är bara vilken tid jag åker dit, Kajsa åker hemifrån ca 7 men det känns lite väl tidigt tycker jag. Men vi får se! =) Nu ska jag i alla fall sova!        


Sjalar i tusen färger = En panikslagen Linnea med beslutsångest!!!



Ah!!!



Åh Kajsa % Sabrina på "Leopold Café"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0