63:e dagen - Fredag och helg igen...

Jaa, ännu en dag till ända. En trevlig dag på praktiken. Jag har undervisat eller hjälpt barn med det engelska alfabetet och sedan har jag spelat ordspel och färgspel med några av barnen. Så vi har lekt och haft roligt och tiden har gått ganska fort idag. Jag har känt hur glad man blir av att se barnen lära sig nya saker och se deras intresse för något växa... Kanske är det lärare jag skulle ha utbildat mig till? =)

 

I morgon ska jag, Kajsa och Sabrina åka till Colaba för att turista lite och förhoppningsvis köpa lite souvenirer och strosa på "Crawford Market" som förhoppningsvis inte är stängt (har varit det de två sista gångerna jag varit dit – på grund av att det var söndag. Men i morgon är det nationell högtid...men vi chansar ändå!) Så vi hoppa på en trevlig dag!

 

Apropå denna högtid ska det tydligen vara någon muslimsk sådan. Jag har länge förundrats över vilket enormt antal getter som strosar runt på gatorna just i Dongri där jag jobbar, som är ett muslimskt område. (Jag har även tänkt att ja, get vore det väl trevligt att vara, för getterna ser så obekymrade ut mitt i denna stad som annars inte känns så djurvänlig...) Nu vet jag varför det finns så många getter där! I morgon, eller om det sker redan ikväll, offras alla dessa stackars djur som ett inslag av någon slags religiös rit...Jag ska inte uttala mig och religion, för den kunskapen har jag inte...men jag tycker synd om de stackars krakarna! Hoppas de är lyckligt ovetande där de vandrar gatan fram!

 

Jaa... fredagskväll igen då. Å vad gör man? Jo, mitt svar är enkelt....Sover! =) Jag är så in i vasens trött (tror att det kommer efteråt av helgens resa) så jag ska faktiskt gå å krypa till kojs nu....Å det ska bli så skönt! Så god natt med er!


Kommentarer
Postat av: Isabell

God natt med dig! Vi ses snart. Kram.kram

2009-11-27 @ 19:12:40
Postat av: Linnea

Ja detgör vi Isabell, vi ses snart. Saknar di gska du veta!!! Ska bli kul att höra hur det är på din praktik sedan, är nyfiken!

Kramar

2009-11-28 @ 03:48:42
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0