59:e dagen - Full aktivitet på stranden

Denna sista dag i Goa började vi på stranden enligt överenskommelse med männen vi bokade vårt lilla ”upplevelsepaket” med... Låter spännande va?!? =) Det kan jag berätta att det var också. Vi började med att få ge oss ut på en färd med motorbåt ut längs stränderna på en ”delfinsafari”. vi lyckades få tag på en ensam delfin ganska snart och följde efter den där den hoppade och lekte. Efter ett tag kom två till. Även om det var på avstånd var det otroligt roligt att få se dessa underbara djur under de ca 10 minuter vi stannade.

Efter denna lyckade safari återvände vi tillstranden för nästa aktivitet – Vattenskoter!!! Jag blev lite besviken när det visade sig att vi skulle få en chaufför med oss – men det kanske var bäst så! Jisses vad det gick undan! =) Otroligt roligt var det och jag var alldeles exalterad av glädje medan Kajsa var lika exalterad av rädsla när vi kom tillbaka efter denna superkorta men otroligt roliga färd! Det måste jag göra någon gång igen – men då ska jag köra själv! =)

 

Efter detta gick vi bort till ”Papillon restaurant” igen – nu för att få beställa en frukost på stranden under parasollet. Efter en halv toast, en halv bananpannkaka och en färskpressad ananasjuice blev vi liggandes där medan vi väntade på den tredje och sista av aktiviteterna vi bokat. Vi badade och tog det lugnt och bara njöt ett par timmar till. Tog en lunch på samma ställe, en nudelwok, otroligt god och ännu en ananasjuice. Sedan gick vi till kaféet igen, för att ta ytterligare en ”Arctic Sun” som efterrätt och för att svalka oss i skuggan och AC:n...otroligt skönt för våra kroppar som hade hunnit bli lite överhettade av all sol och värme =)

Sedan gick vi tillbaka till stranden för att avsluta vårt lilla äventyr. Vi fick sätta på oss selar och kopplades sedan fast i en fallskärm. Känslan sedan, när en motorbåt drog oss ut och upp i luften över havet, var helt obeskrivlig! Otrolig frihetskänsla och en enorm kick när vi svävade högt högt ovanför havet och stranden över oss... Synd att underbart är kort – för jag hade nog stannat kvar där uppe om jag fick välja =) I alla fall kan ni kanske ana att vi hade en ganska otroligt härlig och rolig dag vår sista semesterdag!?! =)

 

Vi avslutade sedan, efter den sista shoppingen i Colva, med att åka in till staden Margao för att ta del av marknaden som skulle vara där. Så vi strosade att tag där också, tills vi trötta, utmattade och mättade letade oss till busshållsplatsen där vi väntade på att vår buss skulle anlända för att ta oss tillbaka till kaoset, storstaden och verkligheten!

Delfinsafari på morgonkvisten...Dock ingen delfin på bild



Jag med morgonjuicen!



Frukost på stranden...


Jag och Kajsa mätta och belåtna


Och en bild på fallskärmen vi åkte med när den är på väg upp...dock inte när vi åkte...








Kommentarer
Postat av: Adina

Ser ut som att du har haft det riktigt bra! :D Mysigt!



Snart kan vi börja nedräkningen! Vissa räknar dagarna till julafton, men jag räknar dagarna tills min bärplockare kommer hem igen! :D

2009-11-25 @ 18:58:55
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/
Postat av: sofie

Hoppas du fick en beskrivning före hur du skulle landa ...det fick ju inte jag som du kanske kommer ihåg...men visst var det en härlig känsla det håller jag med om...men hoppas du hann njuta mer än vad jag kunde,för det var inte så roligt att flyga omkring och inte veta hur man kommer ner

..måttot..ner kommer man alltid, stämmer väl men kanske inte så roligt....



Hanna tappade sin tand i går så, i natt hade vi besök av tand feen här på löten..det du linnea



kramisar nu längtar vi !!!!!

2009-11-25 @ 23:26:51
Postat av: Linnea

Adina: Ja vi har haft det underbart! =) Ja men du ska veta att kag också räknar dagar!!! Även om ja triv shär vill ja komma hem nu snart!!! Å de gör ja ju också! haha... Saknar dig!!! Puss puss



Sofie: Ja hade faktiskt glömt att du också hade provat det där...Men vi fick hjälp att komma ner vi..haha...va nog tur det! Annars hade jag nog hängt däruppe å flaxat fortfarande! =) hah

Åh har Hanna tappat en tand! Va spännande! Ja skulle villa se hur hon ser ut då, med söta gluggar! =) Saknar er därhemma! Jag längtar efter att få träffa er igen! Hälsa min lilla kusin vitamin. Puss å kram

2009-11-26 @ 04:09:21
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0