58:e dagen - Under parasollet på "Benaulin Beach"

Denna andra dag i Goa börjades med en hotellfrukost bestående av ost och tomat- toast och färskpressad apelsinjuice. Mm...säger jag bara! Vi spatserade sedan ner mot stranden men vandrade idag längre bort, till ”Benaulin Beach” som tydligen skulle vara trevlig och me för ”västerlänningar”... här var det trevligt men försäljarna skockades på stranden och det var svårt att koppla av medan de satt i fotänden på solstolen med sina varor de till varje pris ville sälja! Vi handlade dock  lite grejer innan  vi tröttnade och satte oss på ”Blue Corner” som låg precis bakom oss på stranden. På denna restaurang åt vi ”Pad Thai Noodles” och ett utomordentligt gott bröd... Mätta och belåtna gick vi ner och lade oss under vårt parasoll igen. Där vi stannade hela dagen. Så även om jag smorde hela kroppen och låg under detta skuggande parasoll blev jag ändå en aning bränd framåt kvällen om man säger så...Jobbigt! Men vi stannade i alla fall länge nog att vi fick se solnedgången, som var väldigt vacker, och lagom för att hinna boka nästkommande dags aktiviteter med några män som jobbar nere på ”Colva Beach”.

 

Kvällen spenderades sedan på samma sätt som föregående kvälls, med småshopping i gatustånden och sedan med en ”Chicken Biryani”, någon halvdan risrätt och ett lite för starkt vitlöksbröd,  på en närliggande restaurang. Efter detta gick vi till ”Café Coffeday” där vi drack/åt en varsin ”Arctic Sun” vilket var en kanongod kaffe- /glassdrink. Mmm... En perfekt avslutning på ännu en lyckad semesterdag!

Kossorna invaderar stranden =)



"Phad Thai Noodles" på "Blue Corner"




Jag & Kajsa i våra nyinköpta (obligatoriska) solhattar...nöjda och glada!

 

"Colva Beach" i solnedgången...


Kajsa med "Chicken Biryani"



Och jag med en "Arctic sun"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0