54:e dagen - Detaljer!!!

Ja idag har jag varit på praktiken. Jag är piggare nu och illamåendet är borta. Jag kunna dock inte äta så mycket till lunch eftersom aptiten inte riktigt hade infunnit sig då, men det ordnade jag med att äta en riktigt god pizza på Domino’s till kvällsmat istället. =)

 

Jag & Kajsa träffades på "Chembur station" efter jobbet idag för att boka de sista biljetterna. Så nu är allt som ska fixas i förväg klart för båda våra resor. Och eftersom jag har lovat att berätta mer så här kommer lite detaljer:

Resa nummer ett: tar oss till Goa – turisternas Indien! Så Kajsa och jag ger oss iväg i övermorgon (fredag den 20/11) och kommer hem på tisdag morgon (24/11). Så vi har helt enkelt tagit oss friheten att boka en lång weekend! =) Och, plikttrogna som vi är, har vi lagt upp det som så att vi troligtvis inte kommer att missa något från praktiken, eftersom vi har planerat att kunna jobba på tisdag ändå – vi hoppas kunna sova tillräckligt mycket på bussen för att orka... Vi valde mellan att åka till den norra delen av Goa (turist/partydelen) och den södra (den mer lugna) delen och eftersom vi känner att vi mer vill ta del av Indiernas egna Goa valde vi den södra! Så så ser planen ut... Varken mer eller mindre...än så länge!

 

Resa nummer två: kommer att ta oss till Rajasthan, det vill säga norra delen av Indien. Vi valde mellan att åka till Delhi och därifrån sedan till "Taj Mahal", eftersom det lockar mitt kulturjag, eller (eftersom tiden var för knapp för båda) att åka till några av ökenstäderna och därmed lite mer forna Indien... Öknen vann! Så vi kommer att flyga till Jodhpur den 3/12 och komma "hem" till Mumbai igen den 7/12. Så vi har ganska kort tid på oss och ganska mycket vi vill hinna med... Men det hinner jag berätta ännu mer om senare, det är ju flera veckor tills dess! =)

Okej, åter till verkligheten... I morgon ska jag tillsammans med min handledare och föreståndaren på Dongricentret åka till Salaam Baalaks tredje center, i Kalyan. Jag ser verkligen fram emot det! ska bli kul! Så nu ska jag vila upp mig så jag orkar...


Längtar till detta!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan Linnea! Jag ser att du verkar trivas "dänne" borta, men jag antar att du saknar gammelhomna också ;) Hoppas att allt är bra med dig iaf. Du får komma över på fika när du kommer hem igen. Mamma o pappa hälsar till dig. Ta hand om dig! Kramar Anna

2009-11-18 @ 18:46:20
URL: http://midbla.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nämen Hej Anna! De va inte igår!!! Va roligt att höra från dig!!! Ja ja trivs men som du sa så saknar ja självklart Gammelhomna, alltid! =) Självklart kan jag komma över på en fika när ja kommer hem, vore trevligt! Hoppas allt e bra med dig därhemma också, vad gör du nu? Hur känns det att vara hemma igen?

Hälsa tillbaka!

Kramar

2009-11-19 @ 03:13:35
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0