50:e dagen - 20 års jubileum & Små grodorna!

Idag har vi varit på "Salaam Baalak Trust" jubileet nere i Colaba. Både jag och Kajsa är helt överväldigade över hur duktiga barnen var med sina uppträdanden. Helt otroligt duktiga! Jag är så stolt över dem!!! De visade bland annat upp olika draman, sånger och danser och det var så himla roligt att få vara där och titta!!! Jag spelade in alltsammans så ni får väl titta när jag kommer hem, tyvärr har jag dock inte så många bilder att visa!

 

Ikväll har vi sedan varit på en show här på skolan som var till för alla internationella studenter... Det var meningen att alla utländska studenter skulle presentera sina länder genom att visa upp någon dans eller likande. Så Sveriges bidrag blev "små grodorna" och "Räven raskar över isen" runt majstången på scenen...haha =) En riktig hit blev det, alla skrattade! Sedan hade de gjort internationell mat i matsalen, bland annat stuvade makaroner och ärtsoppa, som kanske kan ses som Sveriges bidrag på den fronten. Riktigt roligt var det i alla fall ikväll – en kanondag! Men nu är jag fruktansvärt trött... det tar på krafterna att fira hela dagen! =)


Här är jag, efter önskemål, i min nyaste indiska stass! =)



Här är några av barnen när de dansade... tyvärr har jag inga mer bilder...




Kommentarer
Postat av: mia

Vilken fin dress =D

du verkar ha de bra =) skönt!!

tänker på dej..

puss och kram

2009-11-15 @ 10:28:22
Postat av: Linnea

Tackar Mia! =) Jadå, ja har det bra här, även om mitt illamående inte gått över än å ja har lite hemlängtan...men snart e ja ju hemma igen, bara 5 veckor kvar nu! =) Tänker på dig också, önskar ja kunde vara hemma å hjälpa er innan flytten!

Puss å kram

2009-11-16 @ 06:15:18
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0