49:e dagen - "Somliga går med trasiga skor..."

Japp... idag kom vi hem från Tuljapur, ca 8 i morse faktiskt, och jag kan bara konstatera att jag har haft en väldigt bra resa! Dagen har spenderats med att packa upp, tvätta och städa i ordning lite...och framförallt latat oss! Jag tycker att et har varit så härligt att vara borta från staden en sväng, där det till på köpet var mycket svalare och skönare (kallt om man frågar indierna men mer som svensk sommar för oss)! Å det är så härligt att ha Internet tillbaka...Lycklig!!!

 

Så i morgon har jag 20 års jubileet hos Salaam Baalak Trust att gå på. Så jag hade planerat att ha min Saree på mig, men eftersom jag inte fixat min topp till den än så kan jag inte. Men jag ville ändå försöka klä upp mig en aning, eftersom mina kära flickor på centret förväntar sig det.  Så jag tog Kajsa med mig till Chembur och strosade på marknaden i hopp om att hitta något. Tänk vad jag har förändrat min klädsmak sedan jag kom hit. I början tyckte jag allt var för ”skrikigt” eller för ”kramsigt” och skulle aldrig kunnat tänka mig att bära det! nu kan jag komma på mig själv med att tycka att den mest färgglada ”kurtan” med mest paljetter kan se lite färglös och tråkig ut! Haha...vad jag kommer att sticka ut där hemma i Sverige med mina nya kläder!  =)

 

Jag hittade i alla fall ett set med en svart kurta, eller tunika som ni skulle säga, med gulddetaljer, knappar och mönster och ett par svarta tillhörande tights/byxor till (förövrigt var det första gången jag haft ett par tights i storlek XXL på mig som suttit perfekt, haha det säger ju en del! Positivt? Nja, ja vet inte...men det bevisar i alla fall att indiskor är ganska småväxta...hoppas jag). Så nu kan jag i alla fall se lite upp-piffad ut i morgon! =)

 

I alla fall, vi strosade på marknaden, när min ena sandal plötsligt gick sönder (eller plötsligt och plötsligt...det har varit på gång ett tag)...så jag tänkte att jag skulle hitta en bit läderrem att köpa, eftersom det var allt som behövdes för att fixa den och det brukar finnas lite här och där.  Men vi letade och letade utan att direkt hitta något... slutligen hittade vi en man sittande på gatan som antagligen jobbade som ”skomakare” så jag stannade och frågade om han hade  en sån här sa jag och håll upp den sko som var hl för att visa remmen... Hm...sa han åsså slet han av bandet på den skon också... han måste ha trott att jag ville byta remmar, inte köp en...så där strosade jag vidare med en bit läderrem (som han slutligen hittade bland ”reservdelarna” från andra skor) och nu två trasiga skor på fötterna... Haha =)

 

Hemma lagade jag förövrigt skorna, vilket gick alldeles förträffligt...Nu är de som nya igen – redo att användas!!! =)

 

Nu ikväll har vi bara tagit det lugnt och jag ska snart titta på ett avsitt av Greys Anatomy, jag ligger två avsnitt efter nu – måste ta igen! Så trevlig helg på er!   

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hörrö...Linnea !! varför la du inte ut bilden på dej i den fina nya kurtan. Tror säkert att det är fler som tycker det är kul att se dej posera !! kram

2009-11-13 @ 18:53:32
Postat av: Isabell

Håller helt med mamma din, vill se bilder! Otroligt vad mycket du får uppleva. Själv har jag precis återhämtat mig från svininfluensan. Har varit liggande i den i 12 dagar, aldrig varit så sjuk tror jag =( Slutade med en lunginflammation... Men nu har jag vart 3 dagar på praktiken. Sköt om dig gumman och var rädd om dig!!!

2009-11-13 @ 20:28:34
Postat av: Johanna

Det verkar som att allt är bra där borta :D Jag är hemma i Gammelhomna nu och det är då jag saknar dig som mest! Nu får du ta och komma hem snart :P Jag älskar dig!

2009-11-14 @ 00:34:35
Postat av: Linnea

Ja ja kanske borde ha lagt upp bilden mamma.



VA ISABELL? Har du haft svininfluensan???? Ojdå!!! Jag såg på facebook tidigare att du var förkyld men inte vsste jag att du var så sjuk...Stackare!!! Usch, lät inget vidare! =( Men du är bättre nu då iaf? Usch...Ja men ta hand om dej du också!!! Kramar till dig



Johanna: Ja saknar dig också...å Gammelhomna förståss! =) Du får lova mig att du åker lite pulka från mig någon dag...ja brukar ju alltid göra det första snön!!! =)Hoppas at du får vila upp dig lite hemma i bygden nudå, så du orkar en stund till i skolan innan jul! Älskar dig också vännen! Puss puss

2009-11-14 @ 03:08:38
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: gotteochvi♥

SV; ÅH SÅ HÄRLIGT!

2009-11-14 @ 14:55:40
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: sofie

Hi hi hi:-) roligt det där med skon,skulle velat sett

din min då han slet sönder den andra hela skon.....

JAA du linnea det där med pulka ??? får nog bli nån sorts vatten pulka då...för här spö regnar det så det låter så här härligt smattrande på loft taket...

Snart är det advent å då SKA snön vara här och STANNA...annars....



Kramisar här från oss på löten!!!

2009-11-14 @ 23:12:04
Postat av: Linnea

Ja Sofie, ja måste säga att jag blev en aning snopen, det var ju inte vad jag hade förväntat mig! =) Jaha, är det så tråkigt väder hemma...tycker synd om er. Hanna måste väl vilja vara ute å leka i snön vid det här laget!?! Hoppas at det kommer lite snö snart så ni får leka av er! =)

Kram på er!

2009-11-16 @ 06:08:09
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0