48:e dagen - Holy Cow & Välsignade nötter

Under vår tredje och sista dag i Tuljapur började vi vårt program med att besöka ”Tuljabhavani Temple” vilket var uppkallat efter en hinduisk gudinna och var väldigt välbesökt. Inne i templet blev vi alla välsignade med en kokosnöt, som var någon slags gåva, och jag lyckades självklart, nästan, ta den i fel hand då det tydligen var höger hand man skulle ta emot den med...man kan ju hoppas jag blev välsignad i alla fall! Ganska vackert var det i alla fall vid templet, roligt att se lite olika!

 

Efter tempelbesöket åkte vi på ytterligare ett besök på en organisation, denna hette ”Halo Medical Foundation”, och hade självhjälpsgrupper och kämpade för människors hälsa.... en lite miss var dock att hela presentationen hölls på Marahti, vilket ingen av oss pratar eller förstår, så de fick förklara lite efteråt för att få oss att fatta om man säger så. =) Så nu har vi sett en hel del olika organisationer och hur de jobbar! Vi avslutade dagen med ett besök på ett college för bland annat socialt arbete. Intressant att få olika perspektiv!

 

Även denna dag åt vi lunch ute på en restaurang, denna gång en delikat buffé. Riktigt gott var det. och något som gjorde det extra minnesvärt var kossan som helt plötsligt stod med huvudet i dörröppningen – antar att hon också var hungrig! =) Jag blir så glad när jag ser alla de här kossorna och vattenbufflarna, getterna och åsnorna som strosar runt här ute på landsbygden, helt oberörda av trafiken eller något annat... de bara går där, äger vägen – bara ÄR liksom! Jag tyckte mycket om det! innan vi åkte tillbala till campuset för att pacla inför hemresan på kvällen stannade vi till för att dricka ”Sugar cane Juice”, socker-rörs-juice, vilket var ganska gott faktiskt.

 

Hemresa med nattåget tillbaka till Mumbai gick lika bra som på vägen dit. har upptäckt att jag tycker det är ganska mycigt att skumpa runt på de indiska järnvägarna på nätterna. Att gå toaletten mitt i natten och behöva, sittandes på huk, försöka hålla balansen och kissa medan tåget hoppar omkring är dock inte lika mysigt...men det gick det också! =) Nej, hursomhelst har vi haft en riktigt bra resa och jag är nöjd med att få ha sett den indisk landsbygden under ett par dagar!

Besök i templet

Välsignade flickor...



Tempeltornet...


Besök på restaurangen...haha


"Sugar cane juice" faktiskt gott!


Och Indisk solnedgång...helt underbar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0