40:e dagen - Skrivarglädje och skolbesök

Onsdag och praktikdag idag...

Jag har umgåtts lite med lärarna och barnen. Fick en ny kompis idag. En liten pojk. Han pratade hindi och jag engelska men vi förstod varandra ganska bra. Tänk vad mycket ett block och en penna kan underlätta. Vi ritade vad vi ville säga... ganska roligt faktiskt. Och jag tror han tyckte om det för sedan har han hängt efter mig som en liten svans och suttit och hållit mig i armen å så hela dagen efteråt. Jag lärde honom att skriva sitt namn också, hoppas jag eftersom jag stavade på gehör...=) Så han kanske har lärt sig skriva något annat... Det som var mest gulligt var att han tyckte att det var svårt att härma mina bokstäver så han vände på pappret och ritade efter då mina bokstäver sken igenom...så då blev det ju bakochfram också! =) Så jag kanske har lärt honom att skriva sitt namn både felstavat och bakochfram...haha...stackars liten! =)

Annars har jag fått följa med på ett besök till en kommunal skola idag. Så jag följde med en lärare och två av tjejerna som går där för att träffa deras rektor. Spännande – men inte lika spännande som barnen tyckte att det var när en livs levande "utlänning" stod i dörröppningen till deras klassrum... vilket ståhej det blev! Man är som rena kändisen! =) och en av flickorna var så stolt att jag ville besöka "hennes skola"...så där gick vi hand i hand – lyckliga! =) Att hålla hand är förövrigt något som verkar vara väldigt vänskapligt här – för på hemvägen ville även den kvinnliga läraren gå hand i hand, vilket är ganska trevligt, men man är ju inte van vid det direkt! Kanske jag borde känna mig hedrad bara...=)

På eftermiddagen har jag klistrat mer paljetter – så drömmer jag inte om glittrande prickar inatt så blir jag förvånad! =) I morgon ska vi på ytterligare två skolbesök, spännande, ser fram emot det! Så jag kan meddela att jag trivs på praktiken och att allt går bra för tillfället – känns skönt! Och veckorna bara går just nu, så det är inte lång tid kvar har jag insett, vilket är både positivt och negativt. Jag vill ju, trots att jag självklart ser fram emot att komma hem, hinna få ut det mesta av resan medan jag ändå är här liksom... och det ordnar nog sig! =)


Det här är vad jag ser när jag blundar...


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Linnea

Nu har även jag hittat hit...(bättre sent än aldrig). Du e kändis här hemma med bland oss HT08:er (som jag numera måste kalla mej). Lärarna har pratat flera gånger om att "så har vi två tjejer i Indien på praktik...." tydligen har de inlett ett samarbete tack vare er som gör det möjligt för oss som kommer sen att göra samma sak. Läter ju jätte spännande men jag kan ju inte lämna lillkillen så länge.

Hoppas allt e bra me dej så hörs vi när du kommer hem. Å innan dess här på bloggen å på Facebook =)

Kram på dej

2009-11-04 @ 21:29:33
Postat av: Linnea

Nejmen va trevligt att du också tittat förbi Sara. Jasså, man har gått å blivit kändis, de va ju spännande. Du får väl hålla gruppen uppdaterad om läget här i INdien du då! =)

Ja de e jätte spännande att vara här, man får ju lite andra upplevelser än om jag skulle gjort praktiken hemma. ´Du vet att ingenting är omöjligt, så du kan ju ta lillkillen med dig hit =) (nja det är nog inget jag egentligen rekommenderar, Mumbai är ingen plats jag skulle vilja att mina barn växer upp på precis...)

Det var trevligt att höra ifrån dig, å sokm sagt kan vi ju höras mer innan ja kommer hem - e ju en stund kvar =)(även om tiden går fort för tillfället)!

Kramar på dig tillbaka!

2009-11-05 @ 03:25:53
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0