39:e dagen - Glitter, glamour och åttabent besök...

Jag har just gjort ett konstaterande... Djur ska inte ha mer än fyra ben – då blir de automatiskt inte så gulliga längre! De slutsatsen drog jag alldeles nyss när en, alldeles för stor, spindel hade bestämt sig för att hänga i taket ovanför min säng! Men efter att ha försökt tagit bort den med en kvast och insett att den skulle kunna hamna varsomhelst, bad vi istället en snäll indisk kille och hans flickvän att hjälpa oss, så nu är den väck! =)

 

Idag har jag och en lärare från praktiken varit på marknad och inhandlat paljetter och dekorationer som ska användas till småbarnens tröjor på jubileumsdagen... Så efter att vi kom tillbaka efter en trevlig shoppingtur har jag sedan limmat paljetter på tröjor. Vi fick 16 stycken färdiga och jag tror vi behöver 40 – så en bit på väg, men med en bra bit kvar! men det är ganska trevligt att variera arbetsuppgifterna lite! Det är ju alltid trevligt att vara lite kreativ! =)

Idag tog jag med mig kort på min familj och Andreas till praktiken. Alla tjejerna har frågat så mycket om familjen så jag bestämde mig för att visa dem. Jag visade bara korten för ett pars tycken... men de blev helförtjusta! De tyckte att ni var så snygga allihopa kan jag säga! =) Och jag var faktiskt inte ironisk! Det är så konstigt – hemma vill vi alla vara bruna för det tycker vi är snyggt, men här, där all är så vackert bruna vill de minsann vara bleka... De tycker att vi är så snygga med vår bleka hud å vårt bleka hår...(Och det har gått så långt som att vissa mammor faktiskt bleker sina barns hud för att de ska bli vackrare! Sjukt...Eller ja, lika sjukt som att vi i vår tur går och lägger oss i ett solarium och riskerar hudcancer för att bli mörkare kanske!?!...bara en parentes)

Men visst är det konstigt att man hela tiden eftersträvar något man inte har eller kan få?!? Man är visst aldrig nöjd, det har jag bevis på nu...! =) I alla fall tyckte de att Henke var helsöt, jag tog självklart en gammal bild med lockarna kvar, och att jag hade en stilig pojkvän. De är däremot lite skeptisk till att jag har en POJKVÄN och inte är gift... De undrade om mamma vet om det! Ja, det finns vissa skillnader i kulturerna oss emellan, vilket blir ganska tydligt ibland – intressant är det i alla fall!

Nepp, nu ska jag lägga mig. Jag måste ju samla krafter så jag orkar klistra paljetter i morgon! =)


Här är förövrigt vår åttabente vän...Inte så bra bild men han är där i alla fall! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0