Back to normal...eller?!?

Ja då var man tillbaka i vardagen efter all julstress och alla helgdagar igen då... Man har hunnit träffa släkten, vilket var roligt, och man har hunnit öppna alla julklappar och hunnit halvt som halvt tröttna på både julmaten och julpyntet redan och allt är som det brukar runt jul på något sätt =) Men allt är inte som det brukar i år ändå...Jag  är märkligt medveten om att det finns en annan verklighet någon annastans, vilket jag vetat tidigare också, så blåögd är jag inte... Men nu känns den så påtaglig och på något sätt känns det som att jag fortfarande är kvar där, trorts att jag fysiskt befinner mig här...  Alla människor man träffat och alla platser man besökt har satt spår. När jag sitter och njuter av mitt alldeles trivsamma liv dyker bilderna abv alla de stackars fattiga och hemlösa människor jag träffat upp i huvudet på mig. Tänk om de bara hade en liten del av det jag har - vad mycket det skulle göra för dem...som inte har någonting alls! Jag känner mig så orättvist lyckligt lottad! Om man bara kunde göra så mycket mer för alla....Men samtidigt vet jag att jag nog har gjort det jag kunnat - men man vill alltid kunna göra mer på något sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0