87:e dagen - Hemma igen!

Ja så var jag hemma igen då. I morse kl 6.00 vaknade jag upp av att kockan ringde, med tanken att "Oj ska jag väg till praktiken nu...?" innan jag förvirrat insåg att jag befann mig i Edsbyn med Andreas bredvid mig. I drömmen var jag nämligen fortfarande i Indien och jag antar att det kommer att ta ett tag innan jag vänjer mig igen...Jag minns att det tog ett tag när jag väl kom till Indien också innan jag började drömma "Indiska drömmar"... så jag antar att jag får leva med att drömma om vattenbufflar, sopor och kameler ett tag till! =)

Efter att Andreas gått till jobbet hade jag svårt att somna om, dels för att klockan för mig var ganska mycket då (indisk tid liksom) och dels för att det var så tyst...Ingen riksha som brummade utanför fönstret, inga syrsor som spelade och ingen AC eller fläkt som surrade ovanför mig! Så ovanligt tyst och tomt... Något jag troligtvis också kommer att behöva en stund för att vänja mig vid igen =)

 

Mamma och Henke kom sedan och hämtade mig i lägenheten, för att ta en liten snabb julklappshandling...Man har ju liksom anlänt i rättan tid för panikhandel! =) Men jag kan nog glatt meddela att jag nog är klar med den nu! Skönt... Så resten av dagen har jag spenderat i Gammel Homna. Jag tog först ett snabbt besök hos farmor & farfar, för att lämna farfars födelsedagstårta och ge dem några efterlängtade kramar. Sedan tog jag en snabb promenad med en lycklig hund, vilken blev kort eftersom jag allvarligt trodde jag skulle frysa sönder...

Efter detta packade jag upp alla mina kära färgglada saker ur resväskan och jag måste erkänna att jag fick en tår i ögat. Det känns liksom så definitivt nu, när man packar upp, att man verkligen är hemma igen liksom – vilket jag ju är...men på något sätt, trots att jag är lycklig att vara hemma känns det lite sorgset. Man har ju ändå spenderat en ganska lång tid borta och det har satt sina spår...inte minst alla människor man mött - vilket nog är det jag kommer att sakna mest...

Ikväll har vi varit hos farmor och farfar och ätit en förträffligt god smörgåstårta (som jag har saknat!) och umgåtts eftersom farfar fyller 81 år idag. Mysigt att träffa alla igen, det var ju ett tag sedan nu! =) Ser fram emot julafton också då jag får träffa hela släkten igen, ska bli roligt! Men först ska jag bara ta det lugnt ett par dagar och återställa balansen som jag tycks ha tappat för ett ögonblick. Nu ska jag sova i min egen säng i natt, som jag har längtat rätt mycket efter där jag legat på min ganska hårda och ganska obekväma madrass. Sedan för vi se vad morgondagen har att erbjuda! =)

Jag i färd att packa upp "mitt indiska liv"... 


 


Kommentarer
Postat av: Adina

2009-12-22 @ 00:31:19
URL: http://annajohannaadina.blogg.se/
Postat av: Adina

Fin tom kommentar där.



Jag kanske kikar förbi imorgon om jag får :D

2009-12-22 @ 00:33:02
Postat av: Linea

Det tycker jag låter som en bra idé! =) Men ring först för ja ska ner på byn en sväng! =)



Kramar

2009-12-22 @ 10:44:38
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/
Postat av: Anna

Välkommen hem! :D

2009-12-22 @ 22:15:10
URL: http://midbla.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tack Anna!!! =)

2009-12-22 @ 23:22:56
URL: http://livefranbuschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0