85:e dagen - Adjö Mumbai!!!

Ja, så var den vår sista dag i Mumbai och i Indien. Jag är så förvånad – det kom så plötsligt på något sätt... jag var liksom inte förberedd, så jag har inte fattat det riktigt. I alla fall... Vi åkte till "Bandra" på förmiddagen, för folk har sagt att har man inte sett Bandra så har man missat något...vad det skulle vara kan jag dock inte förstå eftersom vi inte blev så imponerade (kanske vi är svårare att behaga nu efter alla våra fantastiska turer hit och dit). så vi gav upp där och åkte "hem" till Chembur istället och gick på marknaden där en stund. Som en liten avskedspromenad bland allt folk och vimmel liksom... sedan åkte vi till "K-stars mall" och åt en sista McDonald’s-glass, en strips och köpte en sista färskpressad ananasjuice. Känns så märkligt för jag tänkte bara att "äh ja kommer ju hit i morgon igen så de e väl inget..." kanske är det bra att jag inte fattar att jag inte kommer tillbaka i morgon – för annars hade jag nog tyckt det var jobbigare!

 

Efter detta åkte vi hem och packade klart – vilket inte var det lättaste...Resväskan har tydligen gått upp i vikt på senaste tiden, ingen aning hur! =) sedan har vi bara tagit det lugnt på eftermiddagen och kvällen. Jag vilade en stund, vi tog avsked av Lisa & Victor, sedan har jag haft mina sista "skypesamtal" och nu har vi just ätit "den sista måltiden" i matsalen...(känner redan hur magen gör uppror så det blir spännande på flyget) så det har blivit många sista grejer idag.

Det känns så märkligt att jag i morgon vid den här tiden befinner mig i Sverige igen...närmare bestämt precis har hoppat på tåget i Gävle! Jag fattar inte...Men så är det tydligen...=) Nu är det bara att vänta på taxin...tiden står stilla och springer ändå med stormsteg just nu...


Ja, ett sista farväl av trafikmyllret som vi satt fast i idag med rikshan på väg hem till Chembur...vilket är en av de saker jag inte kommer att sakna =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0