83:e dagen - Pyjamasparty!!!

Denna dag började som en helt vanlig dag, med praktik i Dongri. Men efter att ha varit där mellan 10.30 och 17.00 – som en vanlig arbetsdag, så stannade jag kvar. Så med väskan packad var jag redo för en myskväll med tjejerna på centret. Vi började med att ta det lugnt och lägga pussel med mera, medan vi inväntade de som fortfarande var i skolan. Sedan åt vi lite snacks, någon slags ”klump” gjord av friterad lök i ett bröd – en så kallad ”Pav” av något slag...Riktigt gott!!! Sedan var det dags för tjejerna att plugga och sedan göra sig i ordning inför natten. Det blev lite som ett pyjamasparty =) Sedan skulle de självklart fixa och dona lite med mitt hår piffa till mig och sånt...sånt som hör tjejkvällar till! Och så sjöng vi lite – på svenska och på hindi – spännande värre! =)

Så det blev en riktigt trevlig kväll, med mycket skratt, så jag är riktigt glad att jag frågade om övernattningen!

Efter detta lade vi oss allihopa på golvet på mattor, de flesta av oss i den stora salen. Så när det var dags att sova, runt 12, så fick jag sova med de andra ”Didisarna” (fin böjning) medan tjejerna sov lite längre bort i rummet... Mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0