78:e dagen - En hektiskt men ack så trevlig dag!!!

Ja denna dag avverkade vi den, antagligen, sista shoppingturen i Colaba, längs "Colaba Causeway". Jag lyckades hitta allt jag var ute efter, vilket än en gång blev en hel del. Jag måste få säga att jag tycker vi lyckades göra det väldans bra. Vi kom dit ca 12.30, eftersom vi val lediga och ville ha en efterlängtad sovmorgon och slapp förmiddag, och vi lyckades vara klara i så pass tid att vi satt på tåget tillbaka 15.30. så det blev en alldeles lagom vända. Sedan hade jag nämligen en tid att passa, så att ta tåget hem den tiden var nödvändigt för att hinna. Jag hade beräknat att om jag åkte då, kunde jag vara hemma ca 16.30, vilket gav mig en timme att fixa iordning mig inför dansshowen på kvällen. Jag skulle vara där 18.30 så jag var tvungen att åka ca 17.30... Så det vara bara att åka hem, slänga sig i duschen, äta några rostade mackor, klängstra på mig sareen(vilket inte är det lättaste kan jag meddela) försöka se så respektabel och bekväm ut som möjligt (trots att känslan var den motsatta) och pallra sig iväg till stationen. På tåget fick jag tips av kvinnorna i min vagn om hur jag skulle bära den, eftersom de tydligen lätt kunde avgöra att det var sareepremiär för min del... Så efter en del fix lyckades jag ta mig till centret där jag mötte ett gäng nöjda flickor, annars vore det väl, jag bar den ju för deras skull! =) Förövrigt kände jag mig som en stapplande julpralin i min stass, men jag antar att man får den känslan på köpet! =)

Efter dansshowen, som var jättebra och intressant (barnen är ju så duktiga), var det dags för nästa aktivitet för kvällen. Jag hade bestämt att jag skulle ta mig med taxi till "Currey Road" där Kajsa jobbar. Vi hade nämligen fått ett erbjudande att sova över hos en av hennes "klienter", för att dagen efter ta oss tillsammans med hela pensionärsskaran och personal, kl 5 på morgonen, åka för att besöka ett tempel i "Johu". Så jag måste säga att jag hade ett tufft schema dagen...men jag lyckades otroligt nog genomföra allt som planerat. Nästa lite stolt! =)


Kan ju säga att denna bild inte har något alls med inlägget att göra (lite Rajashtan nostalgi) men jag hade svårt att hitta en bild där jag ser mer nöjd ut..haha!!! =) Som en avslutning på en bra dag liksom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0