75:e dagen - 10 dagar kvar!

Ja, så har jag avverkat ännu en praktikdag då.. en kort sådan idag. Jag åkte nämligen hem tidigare eftersom min mage inte mått så bra sedan vi kom hem från Rajasthan. Matsalsmaten, som min mage tydligen hade vant sig att vara utan, innehåller alldeles för mycket olja och kryddor, så jag har haft någon form av kramper i magen nu de två sista dagarna. Men det är väl sånt man får ta! =) En kebabrulle skulle sitta fint känner jag dock...=)

Annars hann jag inte göra så mycket på jobbet idag. Jag sitter mest och antecknar på förmiddagarna, i det anteckningsblock jag idag lyckades lämna kvar på jobbet och därmed nog inte existerar nu längre...Bara att hålla tummarna! Vore ju ganska skönt om jag fick det tillbaka eftersom jag har alla anteckningar sedan jag kom hit i det blocket! =)

 

På eftermiddagen, efter jobbet, stannade jag på tågstationen i Chembur för att hämta topparna till våra sarees som vi lämnade in tyget åt innan vi reste bort. Makalöst nog var de färdiga!!! Det trodde jag inte. Så nu har vi hunnit prova dem och, även om de hade gjort den betydligt kortare i magen än jag bad om, så satt den faktiskt ganska bra! =) Jag blev faktiskt nöjd med den, vilket är kul när man kommer att ha den kvar som minne! Så ni får väl se den vid något annat tillfälle...känner inte för att lägga upp någon bild på den ännu (nu när den är färdig med topp och allt som saknades på förra bilden), eftersom jag inte vet riktigt hur jag ska bära den! =) Nu ska jag fixa och dona lite – mycket som ska göras nu... sedan ska det bli fruktansvärt skönt att få sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0